Ktorá je najproblémovejšia letecká spoločnosť?
Štatistiky z hľadiska strát batožiny, nie meškaní alebo katastrof.

Časopis Forbes uverejnil rebríček leteckých spoločností v Spojenom kráľovstve podľa toho, koľko sťažností prijali kvôli batožinám. Do tejto kategórie patrí meškajúca, stratená, poškodená a odcudzená batožina. Problémom však je, že pri zostavení rebríčka nebrali do úvahy počet cestovateľov a z toho vznikla značná chyba merania.
Ale ktoré spoločnosti si podľa Forbesu nedávajú dostatočný pozor na batožiny?
V Spojenom kráľovstve zbierali dáta za uplynulých päť rokov, aby zistili, ktorá nízkonákladová letecká spoločnosť bola najmenej dôkladná pri narábaní s batožinou. Na jednu spoločnosť podali za ten čas takmer tisíc sťažností – medzi nimi boli stratené batožiny i poškodené kufre. Britský úrad pre civilné letectvo (CAA) sleduje aj to, či letecké spoločnosti vyplácajú odškodné pasažierom, lebo v Spojenom kráľovstve platí, že v prípade doručenia batožiny nesie všetku zodpovednosť letecká spoločnosť.
ACH JAJ, VEDNÝ ODBOR ŠTATISTIKA
Rebríček britského časopisu Forbes obsahuje veľký počet sťažností pri populárnych nízkonákladovkách, ako Ryanair alebo Easyjet. Hovorca Easyjetu tvrdí, že iný, relevantnejší výskum podľa dát spoločnosti World Tracer ukazuje práve to, že ide o jednu z najspoľahlivejších spoločností. Ryanair poukazuje na chybu merania, keďže Forbes nespomína, z koľkých pasažierov podalo takmer tisíc sťažnosť, čo je dôležitý údaj, keďže Ryanair prepraví ročne v Spojenom Kráľovstve veľký počet cestujúcich. Na desaťtisíc pasažierov pripadá jedna stratená alebo poškodená batožina, čo je v skutočnosti veľmi dobré číslo.
Tu je rebríček podľa magazínu Forbes. Súhlasíte s top desiatkou, alebo máte iné skúsenosti s nízkonákladovými leteckými spoločnosťami?
10 NAJHORŠÍCH LETECKÝCH SPOLOČNOSTÍ PODĽA BRITSKÉHO ČASOPISU FORBES
Foto: Shutterstock
- Ryanair (954 sťažností)
- British Airways (844 sťažností)
- Easyjet (565 sťažností)
- Wizz Air (552 sťažností)
- Norwegian (419 sťažností)
- Flybe (297 sťažností)
- Turkish Airlines (195 sťažností)
- Virgin Atlantic (182 sťažností)
- Tap Portugal (160 sťažností)
- Iberia (105 sťažností)