Keď si rezervujete na Bookingu, dajte si pozor, na aký link klikáte
Podľa Bookingu nebol napadnutý ich systém, a predsa ich aplikácia posiela podvodné maily.

Niektorým ľuďom odišli peniaze z karty po tom, ako zadali údaje z karty na základe došlého mailu, ktorý sa tváril ako z Bookingu. Booking a takisto aj hotely všetko popierajú a cestujúci opäť ťahajú za kratší koniec pri tomto novom online podvode.
Zlodeji sa pokúsili dostať k údajom na bankových kartách ľudí , ktorí si chceli bookovať ubytovanie ,na základe najnovšieho internetového podvodu, kedy zadali svoje údaje do potvrdzujúceho mailu na stránke booking.com.
Podľa informácií sa
„V EMAILI VYHRÁŽAJÚ CESTUJÚCIM, ŽE AK NEKLIKNÚ NA LINK V MAILI, PROSTREDNÍCTVOM KTORÉHO ZADAJÚ SVOJE ÚDAJE Z BANKOVEJ KARTY, ICH REZERVÁCIA SA V PRIEBEHU 4-12 HODÍN ZRUŠÍ”
- dočítate sa v článku v novinách Guardian.
Hoci booking.com rezolútne popiera, že bol ich systém napadnutý, faktom je, že maily prichádzajú z adresy noreply@booking.com, ktorá vyzerá ako oficiálna a maily sa objavia aj vo firemnej aplikácii.
Podľa stránky rezervujúcej ubytovanie chyba nie je na ich strane, ale v systéme elektronickej pošty jednotlivých hotelov. Dotknuté hotely zase tvrdia, že u nich sa tento problém nevyskytuje. Najviac e- mailov ale prichádza do takých schránok, ktorých majitelia sa už prihlásili v nejakom hoteli, alebo o pár dní prídu na rezervované ubytovania.
Foto: Shutterstock
Jeden poškodený povedal, že po zadaní údajov z karty podľa inštrukcií v maili kliknutím na link, musel svoju kartu zablokovať, čo samozrejme na dovolenke znamenalo veľkú nepríjemnosť.
„KEĎŽE V EMAILI BOLI VŠETKY ÚDAJE O REZERVÁCII SPRÁVNE, PRIŠIEL Z ADRESY, KTORÁ VYZERALA AKO SKUTOČNÁ A DOKONCA SOM AJ V APLIKÁCII VIDEL SPRÁVU, POMYSLEL SOM SI, ŽE JE TO VŠETKO SKUTOČNÉ A SPRÁVNE”
– vysvetľuje klient, ktorý naletel podvodníkom.
On ešte pochodil celkom dobre, lebo mu neukradli z karty peniaze, ale ďalší to nevyriešil len zablokovaním karty. Po tom, ako odpovedal na mail, zlodeji mu z účtu opakovane vybrali sumu za už zaplatené ubytovanie. Hoci dostal svoje peniaze od banky späť, je problematické vystopovať podvod, keďže sa takéto maily tvária ako skutočné.
Booking odporúča svojim klientom, aby v prípade akýchkoľvek otázok, problémov pri rezervácii, prípadne v súvislosti s platením, radšej zavolali na nonstop zákaznícku linku, alebo sa informovali priamo u poskytovateľa ubytovania.