Volkswagen Bulli bez volantu a na koľajniciach
Volkswagen Commercial Vehicles Oldtimer department priniesol na svetlo sveta ďalší skvost zo svojej zbierky – originálny Bulli rail bus z roku 1955, známy aj ako Klv-20.
![Volkswagen Bulli bez volantu a na koľajniciach](https://drivemagazine.sk/media-library/image.jpg?id=52367222&width=1200&height=600&quality=85&coordinates=0%2C0%2C0%2C1000)
Tento výnimočný kúsok bol predstavený na premiérovom podujatí Bulli & Coffee v Hannoveri a je skutočným unikátom medzi veteránmi. Ak máte radi staré autá alebo železnice, určite na vás táto štýlová drezina urobí dojem.
VW Transporter so železničným podvozkom
V roku 1954 stála Deutsche Bundesbahn pred výzvou získania nových kompaktných servisných vozidiel pre svoje železnice. Rozhodli sa preto spojiť univerzálny Volkswagen Transporter s železničným podvozkom. Takto vznikol Klv-20, ktorý bol vyrobený v spolupráci s firmami Martin Beilhack (Rosenheim) a Waggon- und Maschinenbau GmbH Donauwörth. Vzniklo len 30 týchto unikátnych vozidiel, pričom exemplár v zbierke VWNO bol vyrobený spoločnosťou Beilhack.
Železničné „Bulli“
Foto: Volkswagen Commercial Vehicles
Tieto "železničné Bulli" slúžili hlavne na inšpekčné a opravárske cesty v železničných a signalizačných údržbárskych depách. Klv-20 boli v prevádzke až do 70. rokov minulého storočia. Dnes je v pojazdnom stave len niekoľko málo týchto vozidiel, pričom Klv-20 od VWNO s číslom 20–5011 je jedným z nich. Je fascinujúce vidieť, ako sa história spája so súčasnosťou a umožňuje nám zažiť jazdu na vozidle, ktoré bolo kedysi bežnou súčasťou železničnej prevádzky.
Na koľajniciach ho do protismeru otočí jedna osoba
Klv-20 je výnimočný svojou konštrukciou, ktorá pozostáva z troch hlavných komponentov: karosérie T1 Kombi, 21 kW/28 PS Volkswagen priemyselného motora a podvozka s hydraulickým zdvíhacím/otáčacím mechanizmom.
Foto: Volkswagen Commercial Vehicles
Tento mechanizmus umožňoval vozidlo zdvihnúť, otočiť a naspäť položiť na koľaje jednou osobou, čím sa výrazne zvýšila jeho flexibilita. Pre splnenie predpisov pre pomocné železničné vozidlá boli predné a zadné svetlá odstránené a nahradené svetlami v nových polohách.
Cesta Klv-20 začala v železničnom depe v Plattlingu v Bavorsku, neskôr slúžilo v signalizačnom údržbárskom depe v rovnakom meste. Po vyradení zo služby našlo vozidlo nový domov v regióne Falcko v juhozápadnom Nemecku. V roku 1988 ho získal železničný zberateľ v Hesensku. Dnes je tento "Bulli na koľajniciach" súčasťou zbierky klasických vozidiel Volkswagen Commercial Vehicles v Hannoveri.
Foto: Volkswagen Commercial Vehicles
Sledujte aj naše profily na sociálnych sieťach, aby ste neprišli o žiadne novinky:
Pod menom Drive Slovensko nás nájdete na TikToku, Instagrame, YouTube aj Facebooku.