Slovnaft Move appka má jeden rok a kopu spokojných zákazníkov

Jeden rok úspešného spájania vernosti a výhod. Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a vyše 600 tisíc zákazníkov. V čom sú jeho výhody a prečo by ste ho mali mať? V rozhovore sme sa rozprávali s riaditeľkou maloobchodu Tímeou Reicher a Tomášom Blaškovičom - Manažérom marketingu v Slovnafte.

Foto: Slovnaft


Slovnaft Move oslávil prvé výročie. Ako hodnotíte toto obdobie?  

Veľmi úspešné. Vymeniť a úplne zmeniť lojalitný systém, ísť do celkovej digitalizácie a urobiť to všetko naraz, bolo veľmi dobré rozhodnutie. Mali sme predtým samozrejme rešpekt, ale naši zákazníci nám potvrdili, že sme sa rozhodli správne. Nová platforma je úplne iná. Priniesla výhody, iné možnosti, a veľmi rýchlo zákazníci nato naskočili a začali ich naplno využívať. Slovensko má 5 miliónov obyvateľov a my máme viac než 600 tisíc lojálnych zákazníkov. Za veľmi krátky čas sme dosiali asi polovicu tohto čísla, a to bol signál, že naši zákazníci očakávali a ocenili zmenu. Po úspechoch v palivovom segmente, s Fresh Cornerom, rekonštrukciách, je toto ďalší významný míľnik.

Zmenili ste nielen čerpacie stanice, reštaurácie a ponuku, ale aj celý koncept, ktorý sa veľmi dobre uchytil. Čo najviac zákazníci využívajú?

Foto: Slovnaft

Je to veľmi komplexné, založené na zákazníckom správaní. Využívajú naozaj všetko, čo práve potrebujú. Od kupónu na prémiové palivo a až po ponuku Fresh Corner, či už je to káva alebo hot dogy, rôzne akcie... Je to pre nás nová možnosť efektívnejšie prepájať palivové aj nepalivové produkty.

Čiže čím viac u vás zákazník nakupuje a tankuje, tým väčšie výhody má. 

Áno. Systém je teraz založený na skupinách, do ktorých sa človek dostane na základe toho, koľko u nás tankuje a nakupuje. Získava okamžité výhody, takže to je tá najväčšia zmena. Ale samozrejme sú tam aj iné možnosti, ako napríklad kupóny a rôzne súťaže, ktoré odzrkadľujú aktuálnu ponuku alebo novinky a aktivity, ktoré chceme odprezentovať. Zákazníkovi vieme pripraviť ponuky šité na mieru.

Vaša káva Fresh Corner je veľmi obľúbená a za posledný rok si zákazníci len cez program Move kúpili vyše 3 a pol milióna káv, celkovo sa predalo viac ako 9 miliónov. To je krásne číslo.

Foto: Slovnaft

Hrdo sa prezentujeme, že máme najväčšiu sieť nielen čerpacích staníc, ale aj kaviarní na Slovensku aj v okolitých krajinách. Zákazníci sa radi ku nám vrátia, lebo káva Fresh Corner má svoje meno a renomé na slovenskom trhu. Nový blend kávy, ktorý sme priniesli do celej siete minulú jeseň, bola pre nás takisto výzva. Chuťové testy prebiehali v niekoľkých krajinách. Pokračujeme aj v spolupráci s výrobcom kvalitnej čokolády LYRA, ktorú si naši zákazníci môžu vychutnať ku každej šálke kávy.

V tesnom závese je aj váš hot dog, ktorý patrí medzi najobľúbenejšie vôbec. Predá sa ich viac ako 6 miliónov ročne. Už dávno Slovnaft nie je iba čerpacia stanica, na ktorej za zastavíme, lebo musíme.

Foto: Slovnaft

Ak by sme to prerátali, tak by sme zaplnili 13 bežných kamiónov. Veľmi nás teší to, že ľudia sa k nám opakovane vrátia. Vážia si kvalitné suroviny. Tento veľmi úspešný gastro koncept bol prebratý aj do susedných krajín. Teraz máme v pláne skúšať nové príchute nielen hot dogov, ale aj čerstvých bagiet. V 2023 sme urobili nielen veľkú zmenu v lojalitnom systéme, ale pokračovali sme aj na ceste v rekonštrukciách našich reštauračných služieb. Na Slovensku máme momentálne 7 reštaurácií v novom koncepte a určite máme pláne to ďalej rozšíriť. Chceli sme dať úroveň na oveľa vyšší level, aby sme vyhoveli všetkým zákazníkom a ich životnému štýlu. Máme vlastných kuchárov, ponuka jedál je oveľa pestrejšia, širšia, vyhovuje rôznym zdravotným alebo iným požiadavkám našich zákazníkov. Každý si môže vybrať z kvalitných surovín podľa vlastnej chuti na samoobslužnom pulte.

Odkiaľ čerpáte inšpiráciu a v čom sa ešte čerpacie stanice posunuli?

Foto: Slovnaft

Reštaurácia Fresh Corner v novom štýle.

Aj v zahraničí. Všetci cestujeme a vidíme, ako to inde funguje. V Taliansku sú kaviarne, v Rakúsku celé stravovacie zariadenia a síce sú blízko čerpacej stanice, ale nie jej súčasťou. Na Slovensku sú ľudia zvyknutí chodiť na rannú kávu k nám, ale reštauračné koncepty v západnej Európe fungovali na vyššej úrovni. Vnímali sme dieru na trhu, aj keď samozrejme sú aj na Slovensku dobré reštaurácie s rýchlym a kvalitným občerstvením na cestách. Zákazníci si môžu vybrať a často si vyberú nás. Vnímajú našu premenu a snahu byť lepším miestom pre ich cesty.

Aké sú plány do budúcnosti?

Stále sa snažíme napredovať a zvyšovať komfort zákazníka. V najbližších mesiacoch spustíme platbu za tankovanie cez aplikáciu, čiže zákazník, ktorý potrebuje iba rýchlo natankovať a odísť, bude už mať túto možnosť. Rozšírime 102 Fuel Racing na viac čerpačiek a pripravujeme aj rôzne špeciálne ponuky v rámci konceptu Fresh Corner na letisku v Bratislave. O chvíľu začína dovolenková sezóna a chceme ľuďom aj tu spríjemniť ich cesty. Na čerpacích staniciach sme rozšírili aj ponuku o prenosné ekologické poháre, od minulého roka montujeme na vybrané čerpacie stanice fotovoltické panely. Je pre nás dôležitá aj otázka ekológie a udržateľnosti.

Zaujímavosti

www.youtube.com

Aj Warhol využíva naše pestré výhody
  • Ak by sme zrátali všetky hotdogy, ktoré si naši zákazníci kúpili, naplnili by sme 13 priemerných kamiónov.
  • Za rok si naši zákazníci vychutnali vyše 3 a pol milióna káv cez aplikáciu Move. V sieti to bolo vyše 9 miliónov.
  • Cez program natankovali takmer 500 miliónov litrov nafty a benzínu
  • Aplikácia získala ocenenie v ankete 4ka Android Code 2023 organizovanej portálom MojAndroid.sk
  • Medzi viac ako 600 tisíc členmi Move sa nachádzajú aj menovci slávnych osobností – Warhol, Bach, Svätopluk či Sládkovič 😊
AMI MÉG ÉRDEKELHET