Vlakom v roku 2024? Tieto európske trasy sa oplatí vyskúšať

Uvedené spoje patria k najlepším vlakovým spojeniam na kontinente.

Foto: Shutterstock

V Európe bolo cestovanie vlakom populárne aj doteraz a v záujme udržateľnosti teraz železničné firmy podnecujú pasažierov čoraz lepšími ponukami, aby si vybrali práve tento dopravný prostriedok.

ZARAGOZA – CANFRANC

Foto: Barceló

Zaragoza nepatrí k veľkým španielskym turistickým lákadlám. V tomto meste sa narodil svetoznámy maliar Francisco Goya a sú tu také pamiatky ako palác Aljafería, podzemné ruiny z rímskych čias či múzeum venované origami. Z tunajšej vlakovej stanice je dvakrát denne vypravený regionálny vlak, ktorého konečná stanica je mesto Canfranc vo výške 1040 metrov nad morom, pri španielsko-francúzskych hraniciach. Canfranc bol dlho populárnym prestupovým uzlom, avšak od roku 1970, keď sa poškodil miestny most, sa už odtiaľ nedá ísť ďalej do francúzskeho mesta Pau. Dlhé desaťročia sem potom chodili len turisti, ale vlani okrem rekonštrukcie vlakovej stanice tu postavili aj hotel a liečebné kúpele. Vzniklo tak výborné pyrenejské letovisko.

MNÍCHOV – BOLOGNA

Foto: presse.oebb.at

Spoj medzi Mníchovom a Bolognou prepravuje pasažierov na jednej z najslávnejších európskych vlakových trás, cez nádherné oblasti legendárneho Brennerského priesmyku. Sedemhodinová cesta ponúka pravdepodobne najkrajšiu trasu na kontinente, najprv medzi alpskými dedinkami v Tirolsku a potom medzi strmými svahmi Dolomitov. Pred konečnou stanicou v Bologni vlak zastavuje aj v meste zaľúbených, vo Verone. Súprava zatiaľ premáva so zvyčajnými vozňami Eurocity, od jari ich však vymenia zmodernizované vozne Railjet, s troma cestovnými triedami a s reštauračným vozňom.

TRASA JONICA

Foto: Youtube

Sedemhodinová pobrežná trasa Ferrovia Jonica vám poskytne dokonalú príležitosť na spoznanie južnej časti Talianska. 472-kilometrová trasa medzi stanicami Taranto a Reggio di Calabria leží takmer do samého konca na pobreží Iónskeho mora a keďže nespája tie najpopulárnejšie talianske destinácie, nemusíte sa obávať, že by vo vozňoch boli davy turistov.

PARÍŽ – BERLÍN NIGHTJET

Foto: presse.oebb.at

Tento spoj prevádzkovaný rakúskou spoločnosťou ÖBB má odštartovať na jeseň 2024 a bude premávať trikrát týždenne. Spája dve mimoriadne populárne destinácie. Navyše je to jediný priamy spoj medzi dvoma metropolami, jeho nočného predchodcu totiž zrušili počas pandémie koronavírusu a ani cez deň neexistuje priamy spoj medzi Parížom a Berlínom. Vlak nadväzuje na bruselské spoje v Mannheime a tak – cez Eurostart – ponúka aj alternatívnu trasu smerom do Spojeného kráľovstva. Pre Slovákov je v ponuke rovnaký typ vlaku, ktorý minulý rok začal premávať na trase Viedeň – Paríž.

Sledujte aj naše profily na sociálnych sieťach, aby ste neprišli o žiadne novinky:

Pod menom Drive Slovensko nás nájdete na TikToku, Instagrame, YouTube aj Facebooku.

AMI MÉG ÉRDEKELHET