​Taylor Swift prichádza do Európy, môže mať vplyv na cestovný ruch na celom kontinente

Máloktorý umelec má takú odhodlanú fanúšikovskú základňu.

Taylor Swift

Po turné po Ázii bude jedna z najpopulárnejších popových div 21. storočia ,Taylor Swift, pokračovať v máji 2023 v sérii koncertov po Európe. V Spojených štátoch prinieslo turné fenomén, ktorý spoločnosť Mastercard nazýva „Swift lift": veľké príjmy, keďže odhodlaní fanúšikovia speváčky sa medzi koncertmi neboja míňať.

Na prvý pohľad sa môže zdať absurdné, že koncertné turné jedného umelca môže mať výrazný vplyv na ekonomiku danej oblasti, ale tento jav je veľmi reálny. A v prípade Taylor Swift nejde o malé sumy.

Podľa Mastercard Economics Institute turné s názvom The Eras prinieslo v Spojených štátoch značné príjmy, pričom hlavným príjemcom bol sektor cestovného ruchu.

Tento fenomén, ktorý spoločnosť nazýva „Swift lift", prispel k tržbám reštaurácií v celej krajine sumou viac ako 100 miliónov USD (takmer 92 milliónov eur).

Ak by to nestačilo, podľa agentúry pre cestovný ruch minuli fanúšikovia v priemere 1300 dolárov (približne 1200 eur) na cestovanie, hotely, jedlo a rôzny tovar. Speváčka mala dokonca veľký vplyv na ligu amerického futbalu NFL, keďže je spolu s hráčom Kansas City Chiefs Travisom Kelceom − čo zrejme zvýšilo predaj futbalových dresov a návštevnosť športového podujatia.

Podľa Thrillistu je nadšenie z Taylor Swift také hlboké, že prakticky vytvorila celý nový segment týkajúci sa cestovania a zážitkov. Fanúšikovia sa teraz môžu zúčastniť na mnohých neoficiálnych plavbách a prechádzkach s tematikou Taylor Swift, ale aj letecké spoločnosti a hotely sa snažia verejne vyjadriť svoju „adoráciu" speváčke, aby si získali fanúšikov.

​ČO MÔŽETE OČAKÁVAŤ V EURÓPE?

Na európsku časť turné Eras sa pripravuje aj turistický sektor: napríklad cestovná spoločnosť Contiki, vedomá si toho, že fanúšikovia sa neboja vzdialeností, prišla so špeciálnym cestovným balíkom na koncerty pre ľudí vo veku 18-35 rokov.

Balíčky ponúkajú hosťom 9-14 dní ďalších aktivít s ostatnými fanúšikmi Taylor Swift − všetko v súvislosti s miestami a termínmi turné.

Hoci sa tieto aktivity a výlety veľmi nelíšia od tradičnej ponuky spoločnosti, celý balík je zámerne navrhnutý s ohľadom na fanúšikov speváčky.

Ponuka je založená na piatich miestach konania koncertov Taylor Swift, pričom v období od 12. do 21. mája navštívia účastníci celkovo sedem krajín.

V súčasnosti je v ponuke za 1636 dolárov (približne 1510 eur) a zahŕňa osem nocí, osem raňajok a tri večere.

Myšlienkou tohto balíka je umožniť fanúšikom cestovať s ľuďmi, ktorí sú im podobní. Nielenže si užijú spoločenský zážitok, ale pomôžeme im čo najlepšie využiť dovolenku

− vysvetľuje túto iniciatívu Lottie Norman, marketingová riaditeľka spoločnosti Contiki.

Je otázne, koľko príjmov prinesú mestám v Európe speváčkine koncerty, ale faktom je, že fanúšikovia, ktorí sú ochotní cestovať na jej koncerty, často počas svojho pobytu minú oveľa viac, ako fanúšikovia iných spevákov a skupín. Aj preto sa objavil nový termín pre ekonomiku, ktorú poháňa Taylor Swift: Swiftonomika

Sledujte aj naše profily na sociálnych sieťach, aby ste neprišli o žiadne novinky:

Pod menom Drive Slovensko nás nájdete na TikToku, Instagrame, YouTube aj Facebooku.

AMI MÉG ÉRDEKELHET