Diaľničiari otvorili prvý úsek severného obchvatu Prešova

Vďaka novo otvorenému úseku sa autom po diaľnici ľahšie dostanete do Sabinova, Lipian, či Starej Ľubovne a to tak od Popradu, ako i z Košíc.

Foto: Obchadzamuzpresov.sk

Národná diaľničná spoločnosť spustila do prevádzky prvú etapu severného obchvatu Prešova. Južný obchvat, vďaka ktorému D1-ka obchádza mesto a plynulejšie vás dostane do Košíc, na tento obchvat, ktorý je súčasťou rýchlostnej cesty R4, plynule nadväzuje.

Ušetrených 10 minút

Foto: Obchadzamuzpresov.sk

Každým prejazdom tohto úseku ušetríte desať minút jazdy. Obchvat využijú najmä tí, ktorí smerujú do Lipian, Sabinova a okolitých obcí. Namiesto jazdy cez preťažené centrum Prešova tak môžu využiť spojenie diaľnice D1 a R4 a šetriť čas, emisie, ale hlavne nervy. Stavebné firmy sa po dokončení tejto štvorkilometrovej spojnice D1-ky a R4-ky posunuli na druhú etapu tohto obchvatu. Tá bude mať dĺžku 10,2 kilometra a z mimoúrovňovej križovatky Prešov sever sa napojí aj s 12 mostami a takmer dvojkilometrovým tunelom Okruhliak na cestu I/18 v Kapušanoch.

Unikátny tunel Bikoš

Foto: Obchadzamuzpresov.sk

Na prvej etape obchvatu je 1,15 km dlhý tunel Bikoš. Jedná sa o najsuchší tunel na Slovensku, čo pomohlo jeho rýchlemu razeniu. Ako v prvom tuneli na Slovensku v ňom boli použité LED svietidlá, celkovo 400 úsporných svietidiel. Technická budova tunela má zelenú strechu, čo je na našej diaľničnej sieti taktiež unikát.

Prvá etapa severného obchvatu Prešova v číslach

Foto: Obchadzamuzpresov.sk

  • 4 – trvanie výstavby v rokoch
  • 10 – minút ušetreného času pri prejazde obchvatom
  • 4,3 – dĺžka obchvatu v kilometroch
  • 155 – počet stavebných objektov
  • 15 000 – predpokladaný počet áut, ktoré úsek prejdú denne
  • 9 – počet mostov
  • 1,4 – dĺžka protihlukových stien v kilometroch
AMI MÉG ÉRDEKELHET