Červený šíp Talianska: Frecciarossa

Jednou z najlepších vecí na cestovaní po Taliansku vlakom je možnosť oceniť pôvab úchvatnej krajiny a zároveň si vychutnať rýchlu a pohodlnú jazdu do konečného cieľa.

Taliansky rýchlovlak
Foto: Trenitalia

Rozsiahla železničná sieť spája všetky hlavné uzly krajiny a vďaka moderným vysokorýchlostným vlakom je preprava taká jednoduchá a rýchla, že konkuruje aj lietadlám.

Najrýchlejší vlak v Európe

Pýchou talianskej železničnej spoločnosti Trenitalia je vysokorýchlostný vlak Frecciarossa 1000, ktorý absolvoval svoju inauguračnú cestu z Milána do Ríma 25. apríla 2015. Frecciarossa v preklade do slovenčiny znamená červený šíp, ktorý dokonale naznačuje aj jeho rýchlosť.

Je to najrýchlejší vlak nielen v Taliansku, ale zároveň aj v celej Európe: Frecciarossa 1000 bol navrhnutý pre rýchlosť až 400 km/h. Kde to trať umožňuje, Frecciarossa 1000 dosahuje maximálnu rýchlosť 360 km/h a ponúka moderné služby v štyroch triedach, a to executive, business, premium a štandard. Najvyššie triedy majú aj salóniky a tiché zóny pre tých, ktorí si cenia pokoj počas cestovania.

Foto: FS Italiene

Cestovanie vlakom je jednoduchšie ako lietanie

Počet trás a odchodov je skutočne pôsobivý s viac ako 120 dennými spojeniami z Milána a Bologne na severe do Neapola a Salerna na juhu. Rím, Miláno, Florencia a Neapol sú len niektoré z obľúbených destinácií, pri ktorých sa Frecciarossa zastaví. Jeho cenová dostupnosť z neho robí atraktívny spôsob dopravy. Diaľková trasa Miláno – Rím je najfrekventovanejšia v rámci Talianska a práve na tejto trase väčšina pasažierov uprednostňuje vlaky Frecciarossa namiesto vnútroštátneho letu. Priamy let z Milána do Ríma trvá približne 1 hodinu a 10 minút, kým vlakmi Frecciarossa sa tam dostanete za 3 hodiny a 15 minút. A to všetko bez toho, aby ste museli cestovať na okraj mesta na letisko, čím ušetríte veľa času.

Tip pre vás: Tieto vlakové trasy musíte vyskúšať v roku 2024

Tichý a šetrný k životnému prostrediu

Frecciarossa 1000 je prvým vysokorýchlostným vlakom, ktorý získal certifikáciu vplyvu na životné prostredie (EPD), pretože dokáže znížiť emisie oxidu uhličitého do 28 mikrogramov na pasažiera/kilometer a minimalizuje hluk a vibrácie. A to je už len čerešničkou na torte, že materiály použité na výrobu vlaku sú takmer 100 % recyklovateľné.

Prečítajte si aj: TGV Eurostar - superhviezda európskych železníc

Foto: Trenitalia

Sledujte aj naše profily na sociálnych sieťach, aby ste neprišli o žiadne novinky:

Pod menom Drive Slovensko nás nájdete na TikToku, Instagrame, YouTube aj Facebooku.

AMI MÉG ÉRDEKELHET