Biciklitúrák a négy égtájon

Az első részben a Feketeerdőből és Itália egyik legszebb részéből indulunk.

Fotó: Shutterstock

Hideg-meleg, lapos vagy meredek, nyugat és kelet „határa” – bemutatunk négy kerékpártúrát, amelyek a világ legszebb helyein kanyarognak. A kérdés csak az, mennyire szeretünk kimozdulni a komfortzónánkból. Az első részben Itália egyik csodálatos régiójában, Pugliában kalandozunk, majd meglessük, honnan indul szeretett folyónk, a Duna.

Ókori kalandozás Pugliában

Trullók Alberobellóban

A tetszőlegesen végtelen hosszúra nyújtható túrán Olaszország délkeleti részéből, Alberobellóból indulunk. A település legendás trullói, a mindenféle kötőanyag nélkül készült kis „fordított fecskefészek” kőházak egy egész napra is elrabolhatnak minket, pedig még aznap el kell jutnunk az Adriai-tenger partjára, a sziklára épült Polignano a Maréba. Innen Monopolin keresztül érünk majd Ostuniba, amelyet biztosan felismerünk ragyogó fehér falairól és vakító lépcsőiről.

Fotó: Cristi Popescu / Shutterstock

A szűk sikátorokat elhagyva Lecce városától keletre érintjük az erődítménnyé változtatott falut, Acayát, hogy azután eljussunk Grotta della Poesiához, a világ tíz legszebb természetes medencéje közé választott képződményhez. Ha kipihentük magunkat a bivalymozzarella, a rukkola és a limoncello segítségével, folytathatjuk utunkat a part mentén a világörökség részét képező Otranto felé. Ez túránk legdélibb pontja, egy lélegzetelállító mediterrán város csodálatos kulturális örökséggel. Innen még teszünk egy kis kitérőt a görög hatást őrző GrecìaSalentina felé, hogy végül Leccében fejezzük be utunkat. Napi nagyjából 40–50 kilométer tekeréssel érdemes tervezni, de nem árt ráhagyni pár plusz napot – csak úgy ejtőzni.

Távolság: 230 km
Szintemelkedés: 1450 m
Technika: 2
Erőnlét: 2
Időtartam: 5–7 nap

Felfedezőtúra a Fekete-erdőben

Fotó: Shutterstock

Ki ne tette volna már fel magának a kérdést, hogy ugyan honnan eredhet a Duna? Nos, ha a saját szemünkkel látnánk, akkor kezdjük a túránkat a donaueschingeni kastélyparkban, ahol a jelképes forrás található (itt egyesül Dunává két patak, a Breg és a Brigach).

Innen 66 km hosszan követjük az eleinte csak keskenyen folydogáló, majd egyre erősödő folyót, utunk sziklás, zöld völgyekben, békés városkákon vezet át. A beuroni kolostorig számos vár és kastély is szembejön majd, miközben a keskeny szurdokokban hullámvasutazunk fel és le. Beuronban ezután vonatra szállhatunk, amely visszavisz a szépséges forráshoz – hogy még egyszer megnézzük, honnan indul az éltető vizünk.Távolság: 66 km