Görög buli turistamentesen

Sorozatunk harmadik részében olyan életigenlő szigeteket gyűjtöttünk, ahol a helyiek mulatnak!

Skiathos
Fotó: Shutterstock

Hiába tudjuk, hogy Görögország az európai kultúra bölcsője és ráadásul gyönyörű, ha sokunkat elriasztanak a turistahadak. Vagy hordák. Éppen ezért a következő sorozatunkban olyan helyeket gyűjtöttünk össze a helléneknél, ahol még nyugodtan lehet pihenni, és helyi lakosokkal is van esély találkozni. Első részünkben nyugodt szigeteket kerestünk, a másodikban azoknak kedvezünk, akiknek a nyaralás egyenlő a sportolással, aktív kikapcsolódással, most pedig jöhet a szórakozás görög módra!

Népviselet, tradicionális ételek, évszázados dallamok – az egykori Hellasz mitológiája, hangulata elevenedik meg az alábbi félreeső földdarabokon, ahol a helyiek nem a turisták kedvéért, hanem identitásuk megélése céljából „teszik jelen időbe” múltjukat. Itt belekóstolhatunk az időtlen Görögországba, engedjünk hát a hívásnak, divatos úti cél helyett válasszunk hagyományőrző desztinációt!

​Szkíathosz

Fotó: Shutterstock

A pezsgő hangulatú, életigenlő kis sziget a Szporádok közé tartozik, és elsősorban a görögök kedvelt nyaralóhelye, ahol a strandolás és számos kirándulási lehetőség mellett az éjszakai szórakozásról sem kell lemondanunk; Szkíathosz városának remek bárjaiban ugyanis szünet nélkül szól a zene. A Danny & Zoe’s Blind Dogban dj-szettek pörögnek, a Totem az alternatív rockerek találkozóhelye, a félig bohém, félig minimalista Apotheke Club pedig az elmúlt évek közönségkedvence – táncoljuk hát át az éjszakát!

A gasztronómiai kalandozások kedvelői ugyancsak otthon érzik majd magukat: a szigeten az egyszerű tavernáktól a fine dining éttermekig minden megtalálható, ráadásul többségében kizárólag görög fogásokat készítenek! A Basiliskosban a hússal töltött, gyógynövényes pitét, a hotopitát érdemes megkóstolni, a borsos árú Borzoi 21. századi fúziós megoldásokkal kényeztet, a Marmita mesébe illő kertjében pedig szinte mindegy, mit rendelünk, kifogástalan kulináris élményben lesz részünk. Apropó, egyetlen asztalról se hiányozzon a mandulás sütemény és a szkíathoszi házibor!

​Szifnosz

Fotó: Shutterstock

A Kükládok szigetcsoport tagja igazi névhalmozó: emlegették már az arany és ezüst szigetének, a görög ízek fellegvárának, a költők otthonának. Bár a kiürült nemesfémbányákban már nem folyik munka, Szifnosz a mai napig tehetős környék. Ezt a helyiek nem is felejtik el hangsúlyozni. Lépten-nyomon hamisítatlan görög vendégszeretettel találkozhatunk, a házaktól a használati tárgyakig gyakorlatilag minden autentikus, a strandokat gondosan karbantartják, a hotelek színvonalasak.

A főváros, Apollonia hagyományos kükládi település: fehérre meszelt házsorai szűk utcákat fognak közre. A legszebb talán a történelmi Kástro, mely – bár a mai napig lakják – leginkább egy skanzen benyomását kelti. A kétezer fős szigeten kétszáznál több templom és kápolna található, melyek apró fehér tömbökként lopnak változatosságot a nyári hőségtől szikkadt tájba.

Mi az, amivel nem kell számolnunk Szifnoszon? Külföldiek seregével. A szigetre szinte kizárólag görögök járnak üdülni – ha tehát szeretnénk egy bő hétre kiszakadni a globális valóságból, és egy kukkot sem érteni a körülöttünk zajló életből, már meg is találtuk a tökéletes úti célt!