Kecses tereplakókocsi kalandoroknak

Kicsit túlárazott, de nagyon praktikus az aktív mozgást kedvelőknek.

Bushcamp

Fotó: ProCamp

Az Eperjesen gyártott mini lakókocsi a legmerészebb kalandorok kívánalmainak is megfelel. Kipróbáltuk éles körülmények között a Procamp Bushcampet, és nem bántuk meg.

Rég elmúltak azok az idők, amikor az utazók leghőbb vágya egy teljes ellátást biztosító szállodakomplexum volt. Az utóbbi években a rugalmasság vált trendivé, az, hogy – ha úgy tartja kedvünk – bárhol és bármikor sátrazhassunk néhány napot. A nehezebben megközelíthető hegyvidéki terep és a kevésbé ismert helyek sem jelenthetnek akadályt. Csak arra kell ügyelni, hogy a legszükségesebb dolgok (a bicikli, a kajak vagy – ahogy a mi esetünkben is – a siklóernyőzéshez szükséges felszerelés) velünk legyenek.

​Repülőriszájkling

Azt az utazásra szolgáló eszközt, amely valamennyi említett kívánalomnak megfelel, teardrop trailernek hívják. Ezek a repülőgéptörzs elülső, levágott és átalakított részéből készült, jellegzetes, könnycseppet formázó (innen az elnevezés) kisebb lakókocsik a múlt század ötvenes éveiben jelentek meg. Szűkös belső terei miatt az elsődleges cél az volt, hogy megfelelő alvóhelyet biztosítson, a főzésre és minden egyéb tevékenységre csak a lakókocsin kívül kerülhetett sor.

A minimalizmus több előnnyel is jár. Egy klasszikus lakókocsihoz vagy kempingautóhoz képest a teardrop trailer kisebb, könnyebb és főleg keskenyebb. Ráadásul a független kerékfelfüggesztésnek és a terepgumiabroncsoknak köszönhetően egy olyan járművet kapunk, amely a széles aszfaltútról lekanyarodva sem vész el. Stílusos mini lakókocsik gyártásával Szlovákiában az eperjesi Procamp foglalkozik. Ennek Bushcamp nevű, terepre tervezett modelljét teszteltük.

www.youtube.com

ProCamp BUSHCAMP by Easygoinc. v Slovinsku - ENG SUB - TEST - Garáž.tv - Šulko, Vašo + KIA Sportage

Úttalan utakon

Nem kellett sokáig gondolkodnunk azon, hogy különleges kalandokat keresve milyen úti célt válasszunk. A legfontosabb szempont az volt, hogy mind vadvízi evezéshez, mind siklóernyőzéshez megfelelő feltételeket találjunk. A választás Szlovéniára esett. Kora ősszel indultunk útnak, így számolnunk kellett a hőmérséklet ingadozásával. A Bushcamppal átvágtunk Ausztrián, és meglepve tapasztaltuk, hogy a fogyasztása átlagosan – száz kilométerre számolva – csak két literrel lett magasabb. A lakókocsit jó volt vezetni, egyedül a kanyaroknál, letéréseknél kellett – gyakrabban használva a visszapillantó tükröt – figyelni arra, hogy nagyobb ívet vegyünk. A sztrádán megérte kikapcsolni a sávtartó asszisztenst, amíg ezt nem tettük meg, a rendszer feleslegesen rángatta a járművet.

​Az első éjszaka

Az első nap végét egy az olasz–osztrák határhoz közeli kempingben töltöttük. Már az odaúton nagyra értékeltük, hogy az autónkból szinte minden dolgot át tudtunk pakolni a tágas Bushcampbe. A kempingben pedig kipróbálhattuk a kellő számú moduláris fiókkal ellátott kis konyháját is. A fiókok szükség esetén kivehetők, menet közben pedig kiesésbiztosak. A nagyobb boxok görgethetők, kihúzva pedig meghosszabbítják a konyhai munkalapot. Ebben a rendszerben minden a helyén van és átlátható. Az italokat a maximálisan hatékony, 35 literes hűtőben szállítottuk. A lakókocsi áramforrásának töltése menet közben vagy a tetőre erősített napelemekkel oldható meg. A kétszemélyes, 140 x 210 centiméteres ágy kihajtható, két felnőtt számára kényelmes alvóhelyet biztosít, napközben pedig a miniasztal melletti ülőhelyként is szolgálhat. A hő- és zajszigetelés is tökéletes, tíz teljes órán át aludtunk, noha a német szomszédok egész éjjel metálzenét bömböltettek.

www.youtube.com

Przyczepa terenowa ProCamp - Bushcamp Explorer

Elegáns és kényelmes

A kemping kora reggeli elhagyásakor jól jött a halk hibrid meghajtás. A legközelebbi benzinkúton teletankoltuk a 70 literes benzintartályt, és nekivágtunk a hegyeknek. A száraz nyár miatt a folyómedrekben alig csordogált némi víz, ám szükség esetén a praktikus szivattyú és a megbízható filter segítségével fel tudtuk volna tölteni az autó tartályait. A folyó vízzel ellátott mosdó nagyban növelte komfortérzetünket.

Szlovéniába a Passo Predil hágón át érkeztünk meg, szemközt a Júliai-Alpoknak az alacsony felhőzetből kikandikáló csúcsai fogadtak bennünket. Bovec községben egy vadvízi evezések szervezésével foglalkozó cég kertjében táboroztunk le. A Bushcampet az egyenetlen talajon négy beépített emelő segítségével vízszinteztük ki, és nekiláttunk a főzésnek – amihez természetesen hideg sör és egy korty whiskey is dukált. Aztán felszeleteltük a fokhagymát és a paprikát, kifőztük a tésztát, megszórtuk parmezánnal, és kész is volt az aglio olio e peperoncino. A záporoktól a Bushcampet 270 fokban körbe vevő, kihúzható, denevérszárny alakú védőponyva óvott meg minket.

​Kalandok az égen és a habokban

Az igazi kihívások másnap vártak ránk. Délelőtt a Soča folyó tiszta, kékeszöld vizén próbálhattuk ki a vadvízi evezést. A „bushmanunk” mellett elfogyasztott gyors ebéd után Szlovénia legmagasabb csúcsa, a 2864 m magas Triglav felé vettük az irányt. Az éjszakát egy menedékházban töltöttük, majd másnap délelőtt feljutottunk a csúcsra. Innen siklóernyőnket használva hozzávetőleg egyórányi siklást követően a Soča partján értünk földet. Összecsomagoltuk az ernyőt és a Bushcamp külső boxába helyeztük, amelyet kifejezetten ilyesfajta felszerelések tárolására alakítottak ki. A búcsúvacsorán a helyi kocsmában koccintottunk egymás egészségére. Arra jutottunk, hogy e különleges szlovéniai kaland egyike volt a legszebb nyaralásainknak – amihez a stílusos, ugyanakkor praktikus lakókocsink is hozzájárult.

Fotó: Shutterstock

A gyönyörű Soča

Ezek a kedvenceink a Bushcampben:

1. Kompakt jelleg. A maximálisan kihasznált vonalvezetés moduláris elemekből épül fel. A lakókocsi kiegészíthető például gyerekággyal, a konyhai berendezés pedig – például kerékpártárolás végett – csökkenthető. A kerékpártartó egy speciális külső gömbre erősíthető. A lakókocsi tetején további eszközök vagy egy tetősátor helyezhető el.

2. Minőségi nyersanyagok. A gyapjú, a fa, az alumínium és az ipari hatású műanyagok esetében is érvényes, hogy az esztétikum funkcionalitással párosul.

3. Átgondolt részletek. Minden megoldás sokévi fejlesztőmunka és tapasztalat eredménye. Egyes változtatásoknál az ügyfelek javaslatait is figyelembe vették a tervezők.