6 szuper európai terasz, ahova megéri beülni

A legtöbb ráadásul vízre néz. Egy kávét vagy egy jó proseccót?

Málta
Fotó: Shutterstock

A városnézés egyik legkellemesebb módja, ha teraszról teraszra költözünk, időnként persze némi sétával is megszakítva a kerthelyiségekben való üldögélést. A legjobbak közül szemezgettünk szerte Európában.

Legyen szó akár evésről, akár egy kávé melletti ejtőzésről, Európa nagyvárosai mindig kínálnak olyan helyeket, ahonnan a kilátásban is gyönyörködhetünk. Ráadásul mindenki megtalálhatja a számítását: a laza piacoktól a kávézókon át az elegáns tetőteraszi éttermekig minden kategóriában rálelhetünk megragadó helyekre. Bármelyik is álljon hozzánk közel, lassuljunk le és élvezzük a lustálkodást Európa legszebb kerthelyiségeiben!

​Folyóparti uzsonna Amszterdamban

Fotó: Café de Jaren/Facebook

A történelmi városközpontban található Café de Jaren folyó fölé nyúló teraszán bámulatos kilátás mellett kóstolhatunk bele a konyha kínálatába. Az egykori banképületben található hely étlapja egyszerű, de jól elkészített fogásokat kínál, érkezzünk akár reggeli- vagy ebédidőben.

Ínyencpiac Valenciában

A város egyik legfelkapottabb részén, a halásznegyedben található Mercabañal piac fókuszában az ételek állnak. Területén több olyan terasz is található, amely egy kis falatozással egybekötött pihenő ideális helyszíne lehet. Nem csak tipikus spanyol fogásokat kóstolhatunk meg ezen a helyen, több ázsiai és olasz vendéglátóhely is vár ránk.

​Napindító reggeli a Genfi-tó mellett

Fotó: Shutterstock

A Genf szívében található Café Lauren leginkább arról híres, hogy a kerthelyiségéből a tóra és a Mont Blanc-ra is lenyűgöző kilátást nyílik. A 4 hektáron elterülő kerti vendéglátóhelyen különösen nagy gondot fordítanak arra, hogy a felkínált fogások ne csak finomak, hanem egészségesek is legyenek.

Prosecco a firenzei dóm mellett

Az egyik legszebb olasz város egyik bevásárlóközpontjának tetején találjuk a luxusélményt kínáló Tosca & Nino nevű éttermet, amelynek teraszáról egészen a toszkán hegyekig elláthatunk. Olaszországra jellemző módon étlapjukon főként a régióban népszerű fogások szerepelne.

Felfrissülés a dalmát tengerpaton

Fotó: Shutterstock

A Horvátországhoz tartozó Hvar szigetén található San Marco étteremben egyszerre lehet részünk a velencei stílusú építészet nyújtotta látványban, az Adriára néző kilátásban és a mediterrán konyha legfrissebb fogásaiban. Ha ráadásul naplemente időpontjára sikerül asztalt foglalnunk, az összhatás feledhetetlen lesz!

Buli előtti vacsora Saint Julian's-ben

A máltai város leginkább pezsgő éjszakai életéről híres, a bulikon túl azonban a tengerpart mellett végighúzódó óváros végett is megéri idelátogatni. Több, tengerre néző kerthelyiség közül választhatunk, a NAAR RestoBarban ráadásul a konyha is kiváló: európai, főképp olasz fogásokat kóstolhatunk itt.