Stuttgart – mesto, ktoré dalo svetu auto

Nemecko je ideálnou voľbou na dlhšie výlety, ale tiež na krátke víkendové pobyty. Za sebou nasledujú historické mestá s dlhou históriou, ktoré ukrývajú vzrušujúce pamiatky. Jedným z takýchto miest je aj Stuttgart. Niektorí ho vnímajú ako slávnu vinársku oblasť, iní si predstavujú majstrovské diela švábskeho remesla alebo hrazdené domy „Fachwerk". Mesto, známe aj ako kolíska automobilov, je určite na zozname povinných zastávok pre automobilových nadšencov – je totiž domovom dvoch veľkých automobiliek, Mercedes-Benz a Porsche.

Foto: Porsche AG

Mesto založené v 10. storočí švábskym vojvodom Luidolfom bolo pomenované po chovnej stanici koní Stutengarten, čo znamená kobylia záhrada – čo podčiarkuje aj erb mesta: vzpínajúci sa čierny kôň na žltom pozadí. Nomen est omen, teda meno je osud. Vtedy bol hlavným dopravným prostriedkom kôň – dnes auto.

Múzeum Mercedes-Benz

©Daimler AG


Jednou z hlavných atrakcií Stuttgartu je múzeum značky Mercedes-Benz, ktoré sa nachádza v sídle spoločnosti. Zbierka historických automobilov Daimler-Benz prenesie návštevníka späť v čase až do roku 1923. Inovatívna budova múzea je akousi poctou Gottliebovi Daimlerovi a Wilhelmovi Maybachovi, ktorí vďaka svojej vášni pre vozidlá vytvorili prvé auto v malej dielni neďaleko Stuttgartu v 19. storočí.

Múzeum predstavuje históriu továrne Mercedes-Benz tak veľkolepo, že zaujme aj tých, ktorí sa o autá nejako extra ani nezaujímajú. Celkovo si možno pozrieť 160 áut a 1 500 exponátov súvisiacich s výrobou vozidiel. Príbeh spoločnosti je vyrozprávaný prostredníctvom prezentácie rôznych modelov áut, prototypov, rôznych inštalácií a pretekárskeho oblečenia. Je veľkolepým zážitkom vidieť zblízka jedno z prvých áut, pretekárske mercedesy, ale obdivovať môžete aj špičkové luxusné modely, ktoré stoja desiatky tisíc eur. Nachádza sa tu tiež skutočná pamiatka, vďaka ktorej sa to všetko začalo: slávna trojkolka Benz. Manželka Karla Benza podnikla s týmto vozidlom prvý výlet v histórii jazdy na benzínový pohon. Bertha Benz bola tiež partnerkou svojho manžela pri vývoji áut a prispela mnohými užitočnými radami k ich vývoju.

Múzeum Mercedes-Benz

©Daimler AG


Jednou z hlavných atrakcií Stuttgartu je múzeum značky Mercedes-Benz, ktoré sa nachádza v sídle spoločnosti. Zbierka historických automobilov Daimler-Benz prenesie návštevníka späť v čase až do roku 1923. Inovatívna budova múzea je akousi poctou Gottliebovi Daimlerovi a Wilhelmovi Maybachovi, ktorí vďaka svojej vášni pre vozidlá vytvorili prvé auto v malej dielni neďaleko Stuttgartu v 19. storočí.

Múzeum predstavuje históriu továrne Mercedes-Benz tak veľkolepo, že zaujme aj tých, ktorí sa o autá aj nejako extra ani nezaujímajú. Celkovo si možno pozrieť 160 áut a 1500 exponátov súvisiacich s výrobou vozidiel. Príbeh spoločnosti je vyrozprávaný prostredníctvom prezentácie rôznych modelov áut, prototypov, rôznych inštalácií a pretekárskeho oblečenia. Je veľkolepým zážitkom vidieť zblízka jedno z prvých áut, pretekárske Mercedesy, ale obdivovať môžete aj špičkové luxusné modely, ktoré stoja desiatky tisíc eur. Nachádza sa tu tiež skutočná pamiatka, s ktorou sa to všetko začalo: slávna trojkolka Benz. Manželka Karla Benza podnikla s týmto vozidlom prvý výlet v histórii jazdy na benzínový pohon. Bertha Benz bola tiež partnerkou svojho manžela pri vývoji áut a prispela mnohými užitočnými radami k ich vývoju.

Múzeum Mercedes-Benz

©Daimler AG


Jednou z hlavných atrakcií Stuttgartu je múzeum značky Mercedes-Benz, ktoré sa nachádza v sídle spoločnosti. Zbierka historických automobilov Daimler-Benz prenesie návštevníka späť v čase až do roku 1923. Inovatívna budova múzea je akousi poctou Gottliebovi Daimlerovi a Wilhelmovi Maybachovi, ktorí vďaka svojej vášni pre vozidlá vytvorili prvé auto v malej dielni neďaleko Stuttgartu v 19. storočí.

Múzeum predstavuje históriu továrne Mercedes-Benz tak veľkolepo, že zaujme aj tých, ktorí sa o autá aj nejako extra ani nezaujímajú. Celkovo si možno pozrieť 160 áut a 1500 exponátov súvisiacich s výrobou vozidiel. Príbeh spoločnosti je vyrozprávaný prostredníctvom prezentácie rôznych modelov áut, prototypov, rôznych inštalácií a pretekárskeho oblečenia. Je veľkolepým zážitkom vidieť zblízka jedno z prvých áut, pretekárske Mercedesy, ale obdivovať môžete aj špičkové luxusné modely, ktoré stoja desiatky tisíc eur. Nachádza sa tu tiež skutočná pamiatka, s ktorou sa to všetko začalo: slávna trojkolka Benz. Manželka Karla Benza podnikla s týmto vozidlom prvý výlet v histórii jazdy na benzínový pohon. Bertha Benz bola tiež partnerkou svojho manžela pri vývoji áut a prispela mnohými užitočnými radami k ich vývoju.

Múzeum Porsche

Foto: Porsche AG


Na okraji Stuttgartu, v Zuffenhausene, sa nachádza centrála a výrobné jednotky ďalšej veľkej značky, Porsche. V areáli továrne sa nachádza aj múzeum automobilov, ktoré s dôrazom predstavuje ikonický model 911, jedno z najúspešnejších pretekárskych áut na svete. Porsche prvýkrát sprístupnilo svoju kolekciu starších modelov širokej verejnosti v roku 1976, išlo však len o dočasné riešenie. Od roku 2009 čaká na návštevníkov múzeum v modernej budove z kovu a skla, evokujúcej asymetrické geometrické tvary. Samotná budova je úchvatná, stelesňuje dynamiku a odvážne inovácie v každom detaile – Porsche zaplatilo za ňu približne 100 miliónov eur. Vo výstavných priestoroch je návštevníkom k dispozícii množstvo dotykových obrazoviek a interaktívnych prvkov zobrazujúcich technické parametre každého modelu a aj výrobný proces. Celá zbierka múzea s rozlohou 5 600 štvorcových metrov pozostáva z približne 300 modelov, ktoré sú vystavené striedavo, takže naraz je možné vidieť len 80 vozidiel. U návštevníkov sú obľúbené najmä staré modely Porsche, ktoré sú v takom vynikajúcom stave, že niektoré z nich štartujú aj na pretekoch historických áut.

Múzeum Porsche

Foto: Porsche AG


Na okraji Stuttgartu, v Zuffenhausene, sa nachádza centrála a výrobné jednotky ďalšej veľkej značky, Porsche. V areáli továrne sa nachádza aj múzeum automobilov, ktoré s dôrazom predstavuje ikonický model 911, jedno z najúspešnejších pretekárskych áut na svete. Porsche prvýkrát sprístupnilo svoju kolekciu starších modelov širokej verejnosti v roku 1976, išlo však len o dočasné riešenie. Od roku 2009 čaká na návštevníkov múzeum v modernej budove z kovu a skla, evokujúcej asymetrické geometrické tvary. Samotná budova je úchvatná, stelesňuje dynamiku a odvážne inovácie v každom detaile – Porsche zaplatilo za ňu približne 100 miliónov eur. Vo výstavných priestoroch je návštevníkom k dispozícii množstvo dotykových obrazoviek a interaktívnych prvkov zobrazujúcich technické parametre každého modelu a aj výrobný proces. Celá zbierka múzea s rozlohou 5600 štvorcových metrov pozostáva z približne 300 modelov, ktoré sú vystavené striedavo, takže naraz je možné vidieť len 80 vozidiel. U návštevníkov sú obľúbené najmä staré modely Porsche, ktoré sú v takom vynikajúcom stave, že niektoré z nich štartujú aj na pretekoch historických áut.

Múzeum Porsche

Foto: Porsche AG


Na okraji Stuttgartu, v Zuffenhausene, sa nachádza centrála a výrobné jednotky ďalšej veľkej značky, Porsche. V areáli továrne sa nachádza aj múzeum automobilov, ktoré s dôrazom predstavuje ikonický model 911, jedno z najúspešnejších pretekárskych áut na svete. Porsche prvýkrát sprístupnilo svoju kolekciu starších modelov širokej verejnosti v roku 1976, išlo však len o dočasné riešenie. Od roku 2009 čaká na návštevníkov múzeum v modernej budove z kovu a skla, evokujúcej asymetrické geometrické tvary. Samotná budova je úchvatná, stelesňuje dynamiku a odvážne inovácie v každom detaile – Porsche zaplatilo za ňu približne 100 miliónov eur. Vo výstavných priestoroch je návštevníkom k dispozícii množstvo dotykových obrazoviek a interaktívnych prvkov zobrazujúcich technické parametre každého modelu a aj výrobný proces. Celá zbierka múzea s rozlohou 5600 štvorcových metrov pozostáva z približne 300 modelov, ktoré sú vystavené striedavo, takže naraz je možné vidieť len 80 vozidiel. U návštevníkov sú obľúbené najmä staré modely Porsche, ktoré sú v takom vynikajúcom stave, že niektoré z nich štartujú aj na pretekoch historických áut.

AMI MÉG ÉRDEKELHET