(Staro)nová letecká spoločnosť na scéne: ITA Airways

Medzi stálicami na leteckom nebi Európy bola už od roku 1946 spoločnosť Alitalia. Národný taliansky dopravca minulý rok vyhlásil bankrot a v jeho lietadlách sa už neodveziete. Zato však vznikli nové, štátom vlastnené aerolínie, ktoré sa môžu objaviť v ponuke vami vyhľadávaných leteniek: ITA Airways.

Foto: ITA Airways

V ponuke leteniek v Európe sa okrem nízkonákladových spoločností už dlhodobo držia mená ako Lufthansa, Air France-KLM, Austrian, IAG (združujúci britský British Airways, írsky Aer Lingus i španielsku Iberiu), Turkish Airlines, SAS, Finnair, LOT či Aeroflot. Chýba však medzi nimi zástupca z Apeninského polostrova. Alitalia sa už dlhodobo topila v dlhoch a poslednú ranu jej uštedrila pandémia koronavírusu SARS-CoV2. A tak, hoci sa predpokladalo, že na svet príde nová, reštrukturalizovaná Alitalia, sa v polovici októbra udialo prekvapenie a prišla nová značka talianskych štátnych aeroliniek: ITA Airways.

Staré farby, nové lietadlá

Foto: ITA Airways

Ako oznámilo nové vedenie, nová spoločnosť má tú správnu veľkosť, čo sa týka počtu zamestnancov, lietadiel aj trás. Spoločnosť si ponechá farebnú taliansku trikolóru ako svoje základné farby, no jej flotila sa bude skladať z nových lietadiel čisto od výrobcu Airbus. Italia Trasporto Aereo, ktorej začiatočné písmená tvoria skratku ITA, plánuje začať s flotilou 52 lietadiel, ktoré navýši na dvojnásobok do štyroch rokov. No aj s viac než stovkou Airbusov bude len malou firmou na veľkom trhu, a preto sa v roku 2022 plánuje spojiť s iným, väčším hráčom na trhu.

Vo štvrtok 14. októbra letel posledný let Alitalie z Ríma do Cagliari na Sardínii. Na druhý deň ráno už na letisku v juhotalianskom Bari pristálo prvé lietadlo pod značkou ITA.

Klasické destinácie a žiadne sardinky

Foto: unsplash

ITA sa bude zameriavať na segment bežnej leteckej spoločnosti. Ako oznámil jej šéf, Alfredo Altavilla, nebude na nebi bojovať s nízkonákladovými konkurentmi. Ako sám povedal, chcú lietať s ľuďmi a nie voziť ľudí ako sardinky. S ITA sa tak dostanete na tie hlavné letiská ako parížsky Charles De Gaulle či londýnsky Heathrow. ITA plánuje najmä lety do severnej Ameriky, začínajúc 4. novembra letom do New Yorku.

Kam budú lietať aerolínie ITA

Foto: Pixabay

Základňou budú letiská Rím Fiumicino a Miláno Linate a na začiatok budú ITA lietať do 45 destinácií. V roku 2025 by to už malo byť 74 destinácií.

V Taliansku vám ITA ponúkne tieto letiská: Benátky, Brindisi, Bologna, Bari, Catania, Rím Fiumicino, Florencia (od 2022), Janov, Miláno Linate, Neapol, Palermo, Pescara, Reggio Calabria, Lamezia Terme, Trieste, Turín a Verona.

V Európe si v roku 2021 s ITA Airways zaletíte do Alžíra, Amsterdamu, Atén, Barcelony, Bruselu, Káhiry, Dűsseldorfu, Frankfurtu, Londýna Heathrow, Madridu, Malty, Mníchova, Nice, Paríža Charles de Gaulle, Paríža Orly, Tirany, Tel Avivu, Tunisu, Zürichu a Ženevy. Od marca 2022 pribudne Luxemburg a Stuttgart, od júna Malaga, od júla Marseille a Valencia, od augusta Belehrad a Sofia.

V medzikontinentálnych letoch sa na palube ITA odveziete do Bostonu, Tokia Haneda, New Yorku a Miami. S letnou letovou sezónou 2022 k nim od marca pribudne Buenos Aires, Sao Paulo, Los Angeles a Washington.

Preto ak sa vám pri vyhľadávaní leteniek objaví v možnostiach ITA alebo ITA Airways, nezľaknite sa mena, ktoré nepoznáte a vyskúšajte, aká bude kvalita služieb tohto prepravcu. Platy jej zamestnancov sa totiž budú upravovať podľa toho, ako sa bude aerolíniám dariť, ale aj podľa spokojnosti jej zákazníkov – teda vás.

AMI MÉG ÉRDEKELHET