Nyaralj rejtőző szigeten! 3. rész

Túrázók paradicsoma vár az Atlanti-óceánon

Fotó: 123RF

Többrészes sorozatunkban még kevéssé ismert szigeteket mutatunk be, ahol nemcsak a tömeget úszhatjuk meg, de a helyi kultúrához is közelebb kerülhetünk. Első alkalommal Mexikóba utaztunk, utána a thaiföldi Ko Lipét vettük célba, most pedig Portugália kedvencét, a zöld Azori-szigeteket mutatjuk be.

A világ végén érezhetjük magunkat ezeken a különleges szigeteken, amelyek Európa legnyugatabbi pontjaként fekszenek mélyen bent az Atlanti-óceánban. A terület Portugáliához tartozik, azonban még Lisszabontól is mintegy 1500 km-t kell leküzdenünk, ha ide visz az utunk. Ez a bejutást tekintve jó hír, hiszen Lisszabonba könnyedén eljuthatunk itthonról is, onnan pedig szintén gyakran indulnak járatok az Azori-szigetekre, és a belépéshez mindössze egy 72 óránál nem régebbi PCR-tesztet kell produkálnunk.

A vulkanikus vadon virágai

Sao Miguel szigete

A vulkanikus eredetű szigetek közül a kilenc legnagyobb lakott, ezeken kívül akad még néhány kisebb, amelyeket a helyiek hangyácskáknak neveznek. A tartomány klímája igazán kellemes: az óceáni-szubtrópusi éghajlat egyenletesen meleg, de nem forró napokat biztosít, nyáron is 19–22 fokkal és viszonylag sok esővel. Épp emiatt a flórája Európa egyik leggazdagabbja, utunk során számtalan csak itt élő növényt találhatunk, ahogy a kontinens legritkábban előforduló orchideafaja, a Plathantera azorica is itt él. A sziget emblémájának számító hortenzia pedig március és június közt virágzik mindenfelé.

Túrázás felső fokon

Fotó: 123RF

A hobbibotanikusok mellett az Azori-szigetvilág a túrakedvelők paradicsoma is. Rengeteg útvonal közül választhatunk, amelyek buja, zöld erdőkön keresztül vezetnek, gejzírekkel, vízesésekkel, természetes termálfürdőkkel, kilátókkal övezve. Igazi kuriózum még a bálnales: ennyire bent az óceánban, távol mindentől ugyanis elég könnyen találkozhatunk méretes cetekkel az erre szakosodott hajótúrákon.

Füstölgő sziget

Hortenziák és Pico hegye

A közeli szigetek között érdemes komppal közlekedni, ám ha egy távolabbit céloztunk meg, oda már kényelmesebb átrepülni. A legnagyobb sziget São Miguel, itt még kisebb múzeumokat is találunk, illetve nagyobb a programkínálata is. Pico szigetén a hegymászók tobzódhatnak, itt tör az ég felé Portugália legmagasabb csúcsa, az 2351 m-es Pico Alto. A legdélebbi sziget, Santa Maria pedig arról híres, hogy itt kötött ki először Kolumbusz Kristóf, amikor Indiába indult, de végül Amerikában kötött ki. Ha pedig valami különlegeset szeretnénk kóstolni, a Cosido das Furnast érdemes keresni, ezt ugyanis gejzírek belsejében készítik el: az edényekbe zárt húsokat (akár véres hurkát is) és zöldségeket (gyökérzöldségek, hagyma, káposzta) egy gejzírmező földjébe ássák, ahol bő hat órán át párolódnak.