A legszebb célpontok, amiket gyorsan elérhetsz Pozsonyból

Ha csak egy napod van kirándulni.

autóút az égből

Manapság egyre felértékelődik az úgynevezett day tripek szerepe – mivel ilyenkor nem kell szállást foglalnunk, egy kis tervezéssel akkor is költséghatékonyan használhatjuk ki az időnket, ha éppen nem szeretnénk szabadságot kivenni. Pozsony ebből a szempontból kiváló bázis, egy-két órás közelségben ugyanis számtalan természeti és építészeti szépséget vagy épp izgalmas programot találunk. Most ezek közül mutatjuk be a 3 legjobbat.

Dévény vára

Fotó: Shutterstock

Dévény festői szépségű vára Pozsony belvárosától mindössze 10 kilométerre magasodik a Duna és a Morva fölé.

Ha idelátogatunk, a két folyó találkozása mellett Ausztriára is szép kilátásunk lesz, ráadásul ehhez csak egy körülbelül félórás buszutat kell megtennünk.

Persze, ha nem sietünk, nyáron hajóval is utazhatunk, csak tudjuk előre, hogy így már másfél órás lesz az utunk.

A főváros egyik legapróbb kerületében található várromok máig őrzik a viharos évszázadok emlékeit, szóval a történelem szerelmesei bőven találnak majd itt megismernivalót. A könnyedebb kikapcsolódásra vágyók pedig feltétlenül kóstolják meg Dévény kiváló ribizliborait.

A Dunamenti-alföld és a Danubiana Galéria

Akkor sem kell messzire utaznunk, ha inkább a természetben töltenénk el egy napot – a Dunamenti-alföld tökéletes terepet biztosít erre.

A folyóparti töltésen biciklizhetünk egy jót, a magyar határhoz közeledve pedig megcsodálhatjuk a Dunacsún-környéki erdőket és tavakat.

Danubiana Galéria

Innen már egészen közel van a Danubiana nevű, kiváló gyűjteményt bemutató modern képzőművészeti múzeum, ami egy mesterségesen létrehozott félszigeten épült meg.

Trencsén

Trencsén vára

Pozsonytól északabbra, de még mindig az osztrák határ mentén találjuk ezt a Középső-Vágvölgyben meghúzódó, festői szépségű kisvárost, ami fölött Szlovákia egyik legszebb állapotban megőrzött, ma is látogatható vára tornyosul már a 11. század óta.

Trencsénben a városnézés és túrázás tökéletes kombinációja vár ránk: ha a nyugodt, csendes városközpontban már mindent megnéztünk (és megálltunk egy kávéra vagy sörre), elindulhatunk a várba, ahová egy gyönyörű erdei ösvény vezet fel.