DELIKÁTNE BIO: HONDA HR-V E:HEV

Nová hybridná Honda HR-V osciluje niekde medzi šťavnatým bôčikom a fádnym tofu.

Foto: Martin Šulek

Tému jedla sme nezvolili náhodne. Posledná generácia HR-V na prvý pohľad totiž pôsobí ako „BIO Honda“. Energeticky výživná, ale trochu fádna. Pripomína niečo zdravé, ale nie úplne delikátne. Napríklad tofu syr! Prvé dojmy sa potvrdili aj po dlhšej jazde. Napriek tomu japonský crossover príjemne prekvapil.

SYROVÝ VÝLISOK

Foto: Martin Šulek

Dizajn tretej generácie HR-V od Hondy pripomína syrový výlisok. Obzvlášť v perleťovej bielej Sunlight White Pearl. Tvary karosérie sú decentné a na japonské pomery až podozrivo jednoduché. Mriežku chladiča tvoria horizontálne lamely, ktoré iba minimálne narúšajú celistvosť prednej masky. Predné LED svetlá sú prísne prižmúrené a nizučká kabína vzdialene pripomína SUV kupé. Výsledok? Veľmi podarený, jemne futuristický, no stále elegantný crossover. Za nás päť bodov z piatich. Vzhľadom na súčasné pomery je model HR-V obutý v „malých“ osemnásťpalcových diskoch, čo však hodnotíme pozitívne. Väčšie kolesá by na fotografiách pôsobili efektnejšie, no pneumatiky s vyšším profilom sa viac hodia k tvrdšie ladenému podvozku. O tom však neskôr. Papierovo sa model HR-V zmenšil, čo sa týka dĺžky a výšky, zároveň však značne narástol do šírky. Faktom je, že predchádzajúcu generáciu nepripomína vôbec ničím, ďalšie priestorové a dizajnové porovnanie preto nemá zmysel.

FAMÓZNY INTERIÉR

Foto: Martin Šulek


Interiér je vkusný a príjemný na pohľad i na dotyk. Materiály nepôsobia lacno. Zároveň platí, že prvky, ako sú lakované čierne plochy a chrómované lišty, použili dizajnéri v rozumnej miere. Výduchy ventilácie majú zaujímavé prepínanie medzi disperzným a laminárnym prúdením. Ovládanie klimatizácie má samostatne vyvedené, nedotykové ovládanie, za čo patrí konštruktérom ďalší palec hore. Deväťpalcový displej infotainmentu je na dnešné pomery skôr menší, ale samotné prostredie má konečne lepšie grafické spracovanie a rýchle odozvy.

Sedadlá vodiča a spolujazdca sú výborne tvarované a aj po zdvihnutí do najvyššej polohy ostáva miesto nad hlavou. Priestor pre spolujazdcov sediacich vzadu je na danú triedu veľkorysý! A platí to aj pre nadpriemerne vysokých jedincov, ktorí budú mať skutočne dostatok miesta na kolená. Navyše variabilita takzvaných Magic Seats dodáva zadnému priestoru ďalší potenciál. Sedadlá s planétovým kĺbom sa dajú sklopiť do úplnej roviny alebo aj s podsedákmi zdvihnúť, vďaka čomu získate dodatočný úložný priestor. Ako poznamenal kolega: „Hondy sú dnes známejšie touto vymoženosťou ako podvozkom či motorom.“ V samotnom batožinovom priestore nás nezarazil ani tak menší objem ako skôr vetché plató.

FAMÓZNY INTERIÉR

Foto: Martin Šulek


Interiér je vkusný a príjemný na pohľad i na dotyk. Materiály nepôsobia lacno. Zároveň platí, že prvky, ako sú lakované čierne plochy a chrómované lišty, použili dizajnéri v rozumnej miere. Výduchy ventilácie majú zaujímavé prepínanie medzi disperzným a laminárnym prúdením. Ovládanie klimatizácie má samostatne vyvedené, nedotykové ovládanie, za čo patrí konštruktérom ďalší palec hore. Deväťpalcový displej infotainmentu je na dnešné pomery skôr menší, ale samotné prostredie má konečne lepšie grafické spracovanie a rýchle odozvy.

Sedadlá vodiča a spolujazdca sú výborne tvarované a aj po zdvihnutí do najvyššej polohy ostáva miesto nad hlavou. Priestor pre spolujazdcov sediacich vzadu je na danú triedu veľkorysý! A platí to aj pre nadpriemerne vysokých jedincov, ktorí budú mať skutočne dostatok miesta na kolená. Navyše variabilita takzvaných Magic Seats dodáva zadnému priestoru ďalší potenciál. Sedadlá s planétovým kĺbom sa dajú sklopiť do úplnej roviny alebo aj s podsedákmi zdvihnúť, vďaka čomu získate dodatočný úložný priestor. Ako poznamenal kolega: „Hondy sú dnes známejšie touto vymoženosťou ako podvozkom či motorom.“ V samotnom batožinovom priestore nás nezarazil ani tak menší objem ako skôr vetché plató.

FAMÓZNY INTERIÉR

Foto: Martin Šulek


Interiér je vkusný a príjemný na pohľad i na dotyk. Materiály nepôsobia lacno. Zároveň platí, že prvky, ako sú lakované čierne plochy a chrómované lišty, použili dizajnéri v rozumnej miere. Výduchy ventilácie majú zaujímavé prepínanie medzi disperzným a laminárnym prúdením. Ovládanie klimatizácie má samostatne vyvedené, nedotykové ovládanie, za čo patrí konštruktérom ďalší palec hore. Deväťpalcový displej infotainmentu je na dnešné pomery skôr menší, ale samotné prostredie má konečne lepšie grafické spracovanie a rýchle odozvy.

Sedadlá vodiča a spolujazdca sú výborne tvarované a aj po zdvihnutí do najvyššej polohy ostáva miesto nad hlavou. Priestor pre spolujazdcov sediacich vzadu je na danú triedu veľkorysý! A platí to aj pre nadpriemerne vysokých jedincov, ktorí budú mať skutočne dostatok miesta na kolená. Navyše variabilita takzvaných Magic Seats dodáva zadnému priestoru ďalší potenciál. Sedadlá s planétovým kĺbom sa dajú sklopiť do úplnej roviny alebo aj s podsedákmi zdvihnúť, vďaka čomu získate dodatočný úložný priestor. Ako poznamenal kolega: „Hondy sú dnes známejšie touto vymoženosťou ako podvozkom či motorom.“ V samotnom batožinovom priestore nás nezarazil ani tak menší objem ako skôr vetché plató.

NECHUTÍ, ALE PROSPIEVA

Foto: Martin Šulek

A dostávame sa k jadru problému a zároveň i k jeho riešeniu. Posledná generácia HR-V sa totiž predáva iba s jedným motorom a jedným pohonom. A tým je e:HEV hybridný koncept, pri ktorom atmosférická 1,5-ka vyrába elektrinu a samotné auto poháňa elektromotor. Výsledkom sú výhody aj nevýhody. Začnime slabinami. Keďže tento koncept nepotrebuje prevodovku, spaľovací motor pracuje práve v takých otáčkach, aby stíhal zásobovať systém elektrinou. Otáčky môžu byť nízke a vtedy motor takmer nepočujete. Pri akcelerácii však vedia vyletieť hore. Auto zrýchľuje, ale otáčky sa nemenia a motor hučí podobne ako pri prevodovke CVT. Z toho plynie nemastný-neslaný pocit, pretože pri tradičnom pohone sme zvyknutí, že otáčky a rýchlosť spolu súvisia. Pravdou však je, že väčšinu času si systém ticho žije svojím životom a vodiča nič neruší.

DOBRÉ SPRÁVY

Foto: Martin Šulek

Vďaka vyššie uvedenému má hybridná Honda HR-V e:HEV brutálne dobrú spotrebu! Výrobca uvádza konzervatívnych 5,4 litra na 100 kilometrov, no na základe našich skúseností nebude problém stlačiť ju pod päť litrov. Počas testovania vozidla na stokilometrovom okruhu, ktorý zahŕňal diaľnicu aj horský priechod, sme dosiahli výsledok 4,9 litra a v meste dokonca 3,4 litra na sto kilometrov! Jediným prostredím, kde HR-V z hľadiska spotreby až tak neexceluje, je diaľnica. Tam sme namerali spotrebu 6,5 litra na sto kilometrov.

PROSPIEVA A DOKONCA CHUTÍ

Foto: Martin Šulek

Tvrdiť však, že HR-V prospieva, ale nechutí, by bolo nespravodlivé. Napriek netradičnému prejavu je dynamika auta slušná a odozva na plynový pedál jednoznačne nadpriemerná. Celkovo má podvozok obrovskú rezervu pred dynamickými možnosťami pohonu. Zavesenie kolies je riešené tak, aby sa Honda v zákrutách čo najmenej nakláňala, a skutočne to takmer nerobí. Tučnejšie pneumatiky jej vyhovujú, pričom na jamách a nerovnostiach vie s nimi aj buchnúť. Inými slovami, s veľkosťou diskov by sme šli, keby sa dalo, radšej smerom dole ako naopak. Podvozkovo je model HR-V jazdecký a spolu s výbornou spotrebou i príjemným interiérom dodáva tomuto „bio“ crossoveru charakter.

OCHUTENÉ BIO-EKO-RAW

Foto: Martin Šulek

Faktom je, že prívlastok bio nemusí automaticky znamenať mdlé a nezáživné. Podobne ako tofu, ktoré môže byť nevýrazné a fádne, ale aj skvele dochutené a delikátne ugrilované. Vtedy vám prestane vadiť, že nekonzumujete krvavý stejk či prerastený bôčik, ale zdravú kuchyňu. Rovnako je to aj s najnovšou generáciou HR-V. Neponúka plnú chuť šťavnatého mäsa, ale má bližšie k zdravému a skvele pripravenému tofu. A ak tofu ponúka zdravie a štíhlosť, HR-V ponúka výbornú spotrebu.

TOP VLASTNOSTI

Foto: Martin Šulek

SPOTREBA

HR-V je moderný, relatívne veľký crossover s benzínovou spotrebou malého dízlového hatchbacku. Okrem diaľnice s ním nebude problém jazdiť pod päť litrov.

VNÚTORNÝ PRIESTOR

Interiér je priestranný, precízne navrhnutý a z kvalitných materiálov. Vďaka vysoko komfortným sedadlám Magic Seats prekoná japonský crossover konkurenciu.

DIZAJN

Nová generácia HR-V ničím nepripomína svojich predchodcov, čo v tomto prípade vôbec neprekáža. Pôsobí prémiovejšie, robustnejšie a reprezentatívnejšie.

HONDA HR-V E:HEV

Foto: Martin Šulek

  • MOTOR: štvorvalcový, benzínový, nepreplňovaný
  • OBJEM: 1498 cm3
  • OBJEM BATOŽINOVEHO PRIESTORU: 319 litrov
  • PREVODOVKA: bezstupňová, automatická
  • MAXIMÁLNA RÝCHLOSŤ: 170 km/h
  • ZRYCHLENIE 0-100 KM/H: 10,7 sekundy
  • SPOTREBA PODĽA VÝROBCU: 5,4 l/100 km
  • SPOTREBA V TESTE: 4,9 l/100 km
  • HONDA HR-V OD: 28 490 eur
  • CENA TESTOVANÉHO MODELU: 31 590 eur
AMI MÉG ÉRDEKELHET