Vietage – butikový luxusný vlak vo Vietname Vietage – butikový luxusný vlak vo Vietname
Foto: Vietage

2022-03-29

Vietage – butikový luxusný vlak vo Vietname

Moderný, ale retro

Vietage nie je nijaká hypermoderná vlaková súprava. Bežne vyzerajúce vagóny sú moderné aj retro. V každom z vagónov sa môže viezť len 12 cestujúcich v 6 kupé po dvoch sedeniach. Vlak je klimatizovaný, s elektrickými zásuvkami aj Wi-Fi. Béžová farba interiéru je doplnená žltou, symbolizujú typické farby Indočíny. Vlak je vybavený súkromnými toaletami, barom s barovým sedením aj súkromným salónikom na jedenie. Vyráža na svoju cestu každý deň o 9.30 a do svojho cieľa dorazí o pol štvrtej popoludní. Po dvoch hodinách sa vracia naspäť a tí, ktorým nevadí príchod o jedenástej večer, si môžu týmto spôsobom urobiť aj jednodenný výlet. Vlak má šesť zastávok, no tie sú krátke a slúžia len na križovanie vlakov na jednokoľajnej trati. Počas nich nie je možné z vlaku vystúpiť.

Foto: Vietage

Moderný, ale retro

Vietage nie je nijaká hypermoderná vlaková súprava. Bežne vyzerajúce vagóny sú však moderné a retro zároveň. V každom z vagónov sa vezie len 12 cestujúcich v 6 kupé po dvoch sedeniach. Vlak je klimatizovaný, s elektrickými zásuvkami, aj Wi-Fi. Béžová farba interiéru je doplnená žltou, ktoré symbolizujú typické farby Indočíny. Vlak je vybavený súkromnými toaletami, barom s barovým sedením, aj súkromným salónikom na jedenie. Vyráža na svoju cestu každý deň o 9:30 a do svojho cieľa dorazí o pol štvrtej popoludní. Po dvoch hodinách sa vracia naspäť a tak tí, ktorým nevadí príchod o jedenástej večer, si môžu týmto spôsobom urobiť aj jednodenný výlet. Vlak má šesť zastávok, no tie sú krátke a slúžia len na križovanie vlakov na jednokoľajnej trati. Počas nich nie je možné z vlaku vystúpiť.

Foto: Vietage

Moderný, ale retro

Vietage nie je nijaká hypermoderná vlaková súprava. Bežne vyzerajúce vagóny sú však moderné a retro zároveň. V každom z vagónov sa vezie len 12 cestujúcich v 6 kupé po dvoch sedeniach. Vlak je klimatizovaný, s elektrickými zásuvkami, aj Wi-Fi. Béžová farba interiéru je doplnená žltou, ktoré symbolizujú typické farby Indočíny. Vlak je vybavený súkromnými toaletami, barom s barovým sedením, aj súkromným salónikom na jedenie. Vyráža na svoju cestu každý deň o 9:30 a do svojho cieľa dorazí o pol štvrtej popoludní. Po dvoch hodinách sa vracia naspäť a tak tí, ktorým nevadí príchod o jedenástej večer, si môžu týmto spôsobom urobiť aj jednodenný výlet. Vlak má šesť zastávok, no tie sú krátke a slúžia len na križovanie vlakov na jednokoľajnej trati. Počas nich nie je možné z vlaku vystúpiť.

Foto: Vietage

Moderný, ale retro

Vietage nie je nijaká hypermoderná vlaková súprava. Bežne vyzerajúce vagóny sú však moderné a retro zároveň. V každom z vagónov sa vezie len 12 cestujúcich v 6 kupé po dvoch sedeniach. Vlak je klimatizovaný, s elektrickými zásuvkami, aj Wi-Fi. Béžová farba interiéru je doplnená žltou, ktoré symbolizujú typické farby Indočíny. Vlak je vybavený súkromnými toaletami, barom s barovým sedením, aj súkromným salónikom na jedenie. Vyráža na svoju cestu každý deň o 9:30 a do svojho cieľa dorazí o pol štvrtej popoludní. Po dvoch hodinách sa vracia naspäť a tak tí, ktorým nevadí príchod o jedenástej večer, si môžu týmto spôsobom urobiť aj jednodenný výlet. Vlak má šesť zastávok, no tie sú krátke a slúžia len na križovanie vlakov na jednokoľajnej trati. Počas nich nie je možné z vlaku vystúpiť.

Foto: Vietage

Gastronómia na palube

Jazdou v tomto vlaku si prídu na svoje aj chuťové poháriky. Okrem tradičnej vietnamskej ľadovej kávy cà phê đá si môžete objednať miešané nápoje ako napríklad I Am Coconuts a Twisted Negroni, výber vín, šampanské, no aj kaviár či výber miestnych a medzinárodných syrov. V cene lístka je trojchodové menu. Je v ňom zastúpené mäso, ryby aj zeleninové jedlá, prevažne z miestnych surovín. Ochutnáte napríklad foie gras s cibuľou z vietnamského ostrova Ly Son a čerstvého mletého korenia z Phu Quoc alebo čerstvý šalát z morských plodov Quy Nhon s omáčkou Nuoc Cham.

Foto: Vietage

Gastronómia na palube

Jazdou v tomto vlaku si prídu na svoje aj chuťové poháriky. Okrem tradičnej vietnamskej ľadovej kávy cà phê đá si môžete objednať miešané nápoje ako napríklad I Am Coconuts a Twisted Negroni, výber vín, šampanské, no aj kaviár či výber miestnych a medzinárodných syrov. V cene lístka je trojchodové menu. Je v ňom zastúpené mäso, ryby, aj zeleninové jedlá, prevažne z miestnych surovín. Ochutnáte napríklad foie gras s cibuľou z vietnamského ostrova Ly Son a čerstvého mletého korenia z Phu Quoc, alebo čerstvý šalát z morských plodov Quy Nhon s omáčkou Nuoc Cham.

Foto: Vietage

Gastronómia na palube

Jazdou v tomto vlaku si prídu na svoje aj chuťové poháriky. Okrem tradičnej vietnamskej ľadovej kávy cà phê đá si môžete objednať miešané nápoje ako napríklad I Am Coconuts a Twisted Negroni, výber vín, šampanské, no aj kaviár či výber miestnych a medzinárodných syrov. V cene lístka je trojchodové menu. Je v ňom zastúpené mäso, ryby, aj zeleninové jedlá, prevažne z miestnych surovín. Ochutnáte napríklad foie gras s cibuľou z vietnamského ostrova Ly Son a čerstvého mletého korenia z Phu Quoc, alebo čerstvý šalát z morských plodov Quy Nhon s omáčkou Nuoc Cham.

Foto: Vietage

Masáž priamo vo vlaku

Pobrežné scenérie centrálneho južného regiónu si užijete aj vo vlaku a to veľmi netradičným spôsobom. Polhodinovú masáž s výhľadom z okna vlaku ponúka špeciálne oddelenie. Uvoľnenie v cene lístka si počas jazdy doprajete masážou ramien a hlavy.

Foto: Vietage

Masáž priamo vo vlaku

Pobrežné scenérie centrálneho južného regiónu si užijete aj na vlak veľmi netradičným spôsobom. Pol hodinovú masáž s výhľadom z okna vlaku ponúka špeciálne oddelenie. Uvoľnenie v cene lístka si počas jazdy doprajete masážou ramien a hlavy.

Foto: Vietage

Vlak jazdí 11 mesiacov v roku

Luxusný vlak, ktorého jednosmerný lístok stojí 185 dolárov, má v cene zarátaný welcome drink, trojchodové menu, nápoje vrátane piva alebo vína, aj 30-minútovú masáž. Na vietnamskej železničnej sieti, ktorá bola budovaná od roku 1881 pod francúzskou koloniálnou nadvládou, premáva počas 11 mesiacov v roku. Nepremáva len počas vietnamského nového roka, ktorý sa tu označuje ako Tết – sviatok prvého rána prvého dňa. Vietnamci ním vítajú aj príchod jari a oslavuje sa v prvý deň prvého mesiaca lunárneho kalendára, čo pripadá v závislosti od roka na január alebo február. No Vietnamci slávia celý mesiac. Počas neho sumarizujú, čo urobili za posledný rok, a považuje sa za dôležitý štart k zmenám pre nasledujúci rok. Je to najdôležitejší čas pre tvrdo pracujúce rodiny, ktoré sa inokedy v priebehu roka nemajú čas stretnúť.

Foto: Vietage

Vlak jazdí 11 mesiacov v roku

Luxusný vlak, ktorého jednosmerný lístok stojí 185 dolárov, má v cene zarátaný welcome drink, trojchodové menu, nápoje vrátane piva alebo vína, aj 30 minútovú masáž. Na vietnamskej železničnej sieti, ktorá bola budovaná od roku 1881 pod francúzskou koloniálnou nadvládou, premáva počas 11 mesiacov v roku. Nepremáva len počas vietnamského nového roka, ktorý sa tu označuje ako Tết – sviatok prvého rána prvého dňa. Vietnamci ním vítajú aj príchod jari a oslavuje sa v prvý deň, prvého mesiaca lunárneho kalendára, čo pripadá v závislosti od roka na január, alebo február. No Vietnamci slávia celý mesiac. Počas neho sumarizujú čo urobili za posledný rok a považuje sa za dôležitý štart k zmenám pre nasledujúci rok. Je to najdôležitejší čas pre tvrdo pracujúce rodiny, ktoré sa inokedy v priebehu roka nemajú čas stretnúť.

Foto: Vietage