2025-11-05
Cyklisti sa majú na čo tešiť: Cesta okolo Tatier sa predĺži na Orave, Liptove aj pri Poprade!
Tu sú tri najnovšie dôvody, prečo sa na budúci rok tešiť na bicykel: Známa cyklotrasa Cesta okolo Tatier sa rozširuje o nové úseky – tentokrát pri Čiernom Váhu, v Poprade a v Dolnom Kubíne. Vďaka podpore z európskych fondov sa tento ambiciózny projekt výrazne posúva vpred a čoskoro ponúkne úplne nové možnosti pre výlety aj každodenné dochádzanie.
V doline Čierneho Váhu vznikne nový, takmer 4-kilometrový úsek, ktorý spojí časť obce Svarín s dolnou nádržou Čierneho Váhu. Povedie po trase niekdajšej Považskej lesnej železnice. Bude mať šírku 2 až 4 metre a cyklisti sa môžu tešiť na tri mosty a jeden viadukt.
Trasa však nebude len funkčná. V lese pribudnú oddychové miesta, drevené lavičky, sochy zvierat a aj „okná do histórie“. Informačné panely vám priblížia život lesníkov, železničnú minulosť i zaujímavosti regiónu.
Cyklotrasa Cesta okolo Tatier, ktorá prepája Slovensko a Poľsko, zažíva svoje najintenzívnejšie obdobie výstavby. V Poprade práve prebieha realizácia dvoch nových úsekov – od Aquacity po diaľničný most pred Matejovcami, spolu vyše 2,3 km asfaltového cyklochodníka. Financie vo výške viac ako 1,6 milióna eur získalo mesto z Plánu obnovy a odolnosti SR.
Poprad zároveň pripravuje ďalší úsek, ktorý povedie od diaľnice až po hranicu s Veľkou Lomnicou. Ak sa podarí získať financovanie z programu Interreg, vznikne prepojenie cez Veľkú Lomnicu, Kežmarok, Spišskú Belú a Ždiar až do poľského Kacwina a Nového Targu.
V Spišskej Belej sa asfaltuje nový 4,3 km dlhý úsek z Babiej doliny po Monkovu dolinu. V rámci projektu sa chystá aj výstavba cyklotrasy v Tatranskej Kotline a ďalší nový úsek v Ždiari.
V Štrbe aktuálne finišuje výstavba dvoch úsekov cyklotrasy. Niektoré časti sú už hotové, iné sa dokončujú. Termín ukončenia do konca novembra má byť dodržaný.
Veľkým skokanom v projekte je Dolný Kubín, ktorý získal vyše 2,4 milióna eur na výstavbu najnáročnejšej časti trasy. Kľúčovým prvkom bude nový most pre cyklistov a chodcov medzi Záskalím a areálom SEZ. Je navrhnutý bez pilierov v rieke, aby spĺňal podmienky ochrany prírody aj vodohospodárov.
Súčasťou tejto prvej etapy bude aj približne kilometrový úsek, ktorý povedie od nového mosta ku kaplnke na križovatke ulíc M. R. Štefánika a Československej armády. Celkový cieľ je jasný – napojiť Dolný Kubín na trasu Cesty okolo Tatier a vytvoriť bezpečné spojenie mimo hlavných ciest.
Podľa predstaviteľov mesta bola príprava projektu mimoriadne náročná. Neexistoval žiadny voľný koridor, pozemky bolo treba vykupovať a každý meter trasy starostlivo navrhovať. Aj napriek tomu sa podarilo pripraviť kvalitný projekt, ktorý získal podporu spomedzi 79 žiadostí.
Poľská strana projektu tiež nezaháľa – medzi obcami Chyžné, Hladovka a štátnou hranicou sa pripravuje modernizácia ďalšieho vyše dvojkilometrového úseku, ktorý ešte viac prepojí slovenské a poľské Tatry.

Prečítajte si toto
Sledujte nás na našich sociálnych sieťach, aby vám neunikol ten najaktuálnejší obsah: pod názvom Drive Slovensko sme aj na TikToku , Instagrame , YouTube a Facebooku !









