Nulové prestupy, lacné lístky: spustenie vysokorýchlostnej železničnej dopravy Paríž-Berlín Nulové prestupy, lacné lístky: spustenie vysokorýchlostnej železničnej dopravy Paríž-Berlín
Dva vlaky ICE spoločnosti Deutsche Bahn, Frankfurt, Nemecko
Foto: Shutterstock

2024-12-28

  • Drive
  • Tech
  • Nulové prestupy, lacné lístky: spustenie vysokorýchlostnej železničnej dopravy Paríž-Berlín

Nulové prestupy, lacné lístky: spustenie vysokorýchlostnej železničnej dopravy Paríž-Berlín

Začiatkom jesene sa začalo hovoriť o spustení najnovšieho vysokorýchlostného vlaku spoločnosti Deutsche Bahn spájajúceho Paríž a Berlín. Železničná spoločnosť oznámila spustenie 16. decembra a svoj sľub splnila: vďaka novej trati môžeme teraz dochádzať medzi týmito dvoma mestami bez prestupov.

Úplne nové železničné spojenie Paríž a Berlín bolo oficiálne spustené a cesta z jedného hlavného mesta do druhého bude teraz trvať 8 hodín namiesto predchádzajúcich 11. Na túto novinku je hrdý aj Michael Peterson, riaditeľ spoločnosti Deutsche Bahn, ktorý na železničnom veľtrhu Innotrans v Berlíne povedal, že je to prvýkrát, čo obe hlavné mestá spojil denný vlak. Nočné vlaky s lôžkovými vozňami premávajú od roku 2023, ale cesta trvá 13 hodín, pripomína Euronews.

Prečítajte si aj: SUPEREXPRES PARÍŽ – MILÁNO

Nové spojenie nebudú zabezpečovať francúzske TGV, ale nemecké vysokorýchlostné vlaky ICE. Vlaky so 444 miestami na sedenie budú odchádzať z parížskeho Gare de l'Est každý deň o 11:54 a do Berlína Hauptbahnhof budú prichádzať o 19:55. Spiatočná cesta z nemeckého hlavného mesta odchádza o 9:55 a vlaky prichádzajú do Paríža o 18:03.

Image
Gare de l'Est, Paríž, Francúzsko
Foto: Getty Images
Lístky sú k dispozícii od 59 eur.

Deutsche Bahn aj SNCF vyzdvihli ekologické výhody cestovania vlakom a zdôraznili, že vlak na trase Paríž-Berlín vypúšťa len 2 kg oxidu uhličitého na jedného cestujúceho v porovnaní s približne 200 kg pri použití lietadla.

Mohlo by vás zaujímať: Japonci majú žltého doktora, Taliani diamant: Tento ich vlak stráži vysokorýchlostné trate

Európska únia sa v posledných rokoch tiež zamerala na železničnú dopravu s cieľom zdvojnásobiť medzinárodnú vysokorýchlostnú železničnú dopravu na kontinente do roku 2030 a strojnásobiť ju do roku 2050. Je to súčasť politiky EÚ v oblasti klímy a nová trať je na dobrej ceste k dosiahnutiu jej cieľov. Je však potrebné zdôrazniť, že nejde o malý projekt: na splnenie cieľov do roku 2050 by bolo potrebné v Európe vybudovať ešte najmenej 20 000 kilometrov vysokorýchlostných železničných tratí.

Prečítajte si aj: Nové priame železničné spojenia zo Slovenska na Ukrajinu

Sledujte nás na našich sociálnych sieťach, aby vám neunikol ten najaktuálnejší obsah: pod názvom Drive Slovensko sme aj na TikToku , Instagrame , YouTube a Facebooku !