Reťazce rýchleho občerstvenia útočia na menšie slovenské mestá

Slovensko zažíva expanziu reťazcov rýchleho občerstvenia, pričom McDonald's, Burger King a KFC plánujú svoje pozície na trhu ešte viac upevniť.

Foto: Shutterstock

Stravovanie Slovákov nejde práve správnym smerom a reťazce rýchleho občerstvenia sa podľa portálu Aktuality.sk rozširujú do čoraz menších miest.

McDonald's: líder na trhu a jeho plány

Foto: unsplash

McDonald's, aktuálny líder na slovenskom trhu rýchleho občerstvenia, plánuje rozšíriť svoju sieť o ďalšie pobočky. So 43 existujúcimi reštauráciami, z ktorých približne tretina sa nachádza v Bratislave, zaznamenal reťazec v roku 2022 značný nárast zisku na rekordných 10,17 miliónov eur. Hovorkyňa spoločnosti, potvrdila, že v roku 2024 plánujú otvoriť 5-6 nových reštaurácií, prednostne v mestách s menej ako 20 tisíc obyvateľmi a blízko hlavných dopravných tepien.

Burger King: Nový návrat a expanzia

Foto: unsplash

Burger King, ktorý sa vrátil na Slovensko v roku 2018, zaznamenal pozitívne prijatie na trhu, a to napriek tomu, že zatiaľ otvoril len niekoľko reštaurácií vo väčších mestách a okolí. Jiří Vlach, regionálny manažér značky, oznámil, že sú v rokovaniach o otvorení ďalších pobočiek, ale konkrétne detaily zatiaľ nie sú zverejnené. Burger King tiež avizuje príchod unikátnych produktov na slovenský trh.

KFC: Stabilná prítomnosť a plány na rozšírenie 

KFC, s desiatimi reštauráciami na Slovensku, má v pláne rozšíriť svoju sieť do ďalších miest, vrátane Banskej Bystrice a Popradu. Táto expanzia ukazuje na stabilný záujem o americký štýl rýchleho občerstvenia a naznačuje, že slovenský trh ešte svoj hlad po nezdravom jedle nenasýtil.

Five Guys: Nový hráč na trhu

Foto: Five Guys

Najnovším prírastkom, do sveta rýchleho občerstvenia, na Slovensku je americká značka Five Guys. Tento reťazec získal licenciu na prevádzku v strednej a východnej Európe, vrátane Slovenska. S cenami okolo 12 eur za hamburger a 5,5 eura za malú porciu hranolčekov, Five Guys cieli na prémiový segment trhu.

Zdá sa, že amerikanizácia gastronávykov ešte nenašla svoj vrchol. Hoci sa na trhu ponúka dostatok možností bežných reštaurácií aj konceptov pestrých jedál vrátane reštaurácií ako je Fresh Corner, v najbližšom období budú na Slovensku napriek tomu vyrastať fastfoodové reštaurácie ako huby po daždi.

Foto: Pixabay

Sledujte aj naše profily na sociálnych sieťach, aby ste neprišli o žiadne novinky:

Pod menom Drive Slovensko nás nájdete na TikToku, Instagrame, YouTube aj Facebooku.

AMI MÉG ÉRDEKELHET