Toto sú kódové názvy, ktoré palubný personál používa pre cestujúcich

Od problematického k atraktívnemu.

Foto: Getty Images/Hinterhaus Productions

V záujme efektívnejšej práce sa medzi palubnými sprievodcami vyvinul aj kódový jazyk so slovami pre rôzne typy cestujúcich. Tieto "tajné" výrazy sa môžu v jednotlivých leteckých spoločnostiach líšiť, ale bývalý zamestnanec spoločnosti Emirates teraz odhalil kódy používané pre niektorých cestujúcich.


Foto: unsplash

Denník Daily Mail sa spýtal Jaya Roberta, bývalého zamestnanca spoločnosti Emirates, na kódové slová, ktoré palubný personál používa na palube.

Robert v súčasnosti vedie letecký blog Fly Guy a v snahe nájsť čo najviac odpovedí sa tu opýtal "kolegov" z odvetvia na kódové označenia.

"Keď pracujeme dlhé hodiny vo vzduchu, letušky si často krátia čas rádiovými rozhovormi, a samozrejme, práve tu môžu komunikovať o cestujúcich," vysvetlil Robert.

Nenechajte si ju ujsť! Na budúci rok do Japonska? Priame lety ANA z Viedne do Tokia

ismail mohamed - SoviLe/Unsplash

Ilustrácia.

Zatiaľ čo problematickí cestujúci sa označujú ako PITA (pain in the "backside"), pre najlepšie sa správajúcich cestujúcich na palube sa vytvoril kódový názov BOB (best on board).

Skratka BOB sa však môže používať nielen pre najlepšie sa správajúceho cestujúceho, ale aj pre toho, ktorého považujú za atraktívneho. V tomto prípade BOB znamená "babe on board", čiže bábätko na palube.

Samozrejme, najdôležitejšia skratka je všade ABP (able bodied person).

Ide o cestujúceho, na ktorého sa môže palubný personál v prípade núdze spoľahnúť. Najčastejšie sú to lekári, záchranári, vojaci - teda cestujúci, ktorí sú zvyknutí na stresové situácie a predpokladá sa, že sú v takýchto situáciách kompetentní. Samozrejme, ak na palube nie sú ľudia na týchto pozíciách, potom má palubný personál možnosť niekoho nominovať.

Pre cestujúcich s nadváhou, ktorí potrebujú dodatočný bezpečnostný pás, sa zaviedol aj termín POS (passenger of size). Cestujúci, ktorí radšej obsadia dve sedadlá v nádeji, že si vedľa nich nikto nesadne, sú známi ako morské panny.

Foto: unsplash

Okrem nich existujú aj "špecializované" slová pre vážnejšie situácie. Napríklad INAD, ktoré sa používa pre cestujúcich, ktorým bol zamietnutý vstup do príslušnej krajiny. UM sa používa pre deti, ktoré cestujú samy, MEDA pre cestujúcich so zdravotným problémom, DPAX pre cestujúcich s osobitným problémom a DND (nerušiť) pre cestujúcich, ktorí sú nejakých dôvodov dôležití.

Sledujte aj naše profily na sociálnych sieťach, aby ste neprišli o žiadne novinky:

Pod menom Drive Slovensko nás nájdete na TikToku, Instagrame, YouTube aj Facebooku.

AMI MÉG ÉRDEKELHET