Nyaralj rejtőző szigeten! 1. rész

Ha nem szeretnél tömegben pihenni, viszont izgalmas utazásra vágysz.

Fotó: 123RF

Többrészes sorozatunkban még kevéssé ismert szigeteket mutatunk be, ahol nemcsak a tömeget úszhatjuk meg, de a helyi kultúrához is közelebb kerülhetünk. Első alkalommal Mexikóba utazunk!

Bár sokan már védettséget élvezünk a koronavírussal szemben, teljesen emberi, sőt felelősségteljes viselkedés, ha a következő utazásunkon még szeretnénk elkerülni a nagy tömeget – akkor is, ha be vagyunk oltva. Ugyanakkor nem vagyunk könnyű helyzetben, ha nem egy erdei elvonulást, hanem igazi álomnyaralást tervezünk egy távoli desztináción, számtalan ország ugyanis bezárta a kapuit, és még a vezető turistaparadicsomoknál is előfordul, hogy kizárólag nyomós indokkal engednek be idegeneket a területükre. És van, ahol egészen sajátos szabályokat is hoztak, Kambodzsában például több mint félmillió forintos kauciót kell leszurkolnunk érkezéskor az esetleges orvosi költségeinkre.

Hogy akkor mégis mi lehet a kézenfekvő megoldás? Egy lakatlan sziget! De legalábbis egy sziget. Szerencsére több helyen lazítottak már a szabályozásokon az elmúlt hónapokban, így akkor is találunk paradicsomi opciókat, ha épp nincs egy saját karibi szigetünk, és Tom Hanks bőrébe sem szeretnénk bújni a Számkivetett című film nyomán. Sorozatunkban olyan szigeteket muattunk be, amelyeket még nem fedezett fel magának a mainstream turizmus, de minden vágyunkat teljesítik, akár pihenésre, akár aktív időtöltésre vágyunk.

Kétarcú Mexikó

Fotó: 123RF

A mexikóiak igazán optimisták, országukba ugyanis mindenféle korlátozás, kötelező tesztelés vagy karantén nélkül beutazhatunk – persze a magunk védelme érdekében azért ügyeljünk a megfelelő távolság megtartására és a higiéniára.

Kettős arca van ennek a forró klímával bíró közép-amerikai országnak. Egyrészt a bűnügyi filmekből és híradásokból már jól ismerhetjük a drogkereskedelem nem ritkán utcai lövöldözésekben megnyilvánuló kemény világát. Általánosságban elmondható azonban, hogy ha a biztonságos, a turisták által hagyományosan látogatott vidékeket vesszük célba, illetve nem mászkálunk sötétben egyedül gyanús sikátorokban, nem eshet bajunk.

Viszlát, autók!

Fotó: 123RF

Isla Holbox egy gyönyörű tengerparttal és szikrázóan kék vízzel megáldott, kisvárosias sziget a Yucatán-félsziget mellett, egészen közel a szárazföldhöz, ahová egy tizenöt perces kompúttal juthatunk el Chiquila városából. Rendkívül csendes és békés, épp csak annyira épült ki, hogy minden kényelmünknek megfeleljen. Még autókat sem nagyon találunk néhány áruszállító furgonon kívül, ebből adódóan leginkább biciklivel vagy golfkocsival lehet közlekedni a környéken. Legnagyobb előnye, hogy igen közel fekszik hozzá a Yucatán félsziget legpezsgőbb városa, Cancún (ahová itthonról is könnyen találhatunk repülőjáratot) és a legfontosabb maja város, Chichén Itzá romjai (mely a világ új hét csodáinak egyike) – viszont a nyüzsgő kirándulásokról esténként szó szerint a béke szigetére térhetünk vissza.

Gasztró és mangrove

Itt két fontos dolgunk van a pihenés mellett: sorra megkóstolni a rendkívül változatos és fűszeres helyi street food kínálatot (van élet a taco után is!), és felfedezni a sekély, langyos tenger lenyűgözően színes élővilágát. A legnagyobb „fogásnak" a helyi cetcápák megpillantása számít, amelyek ugyan nagytestűek (átlagos hosszuk 5 és 10 méter közt van), de az emberekre nem jelentenek veszélyt. A sziget mangroveerdőit pedig kajakkal érdemes bejárni, hogy szép csendben megfigyelhessük a körülöttünk lévő vadvilágot, és akár még néhány krokodillal is találkozhatunk.