155 rokov stará krčma na krásnom írskom ostrove hľadá nového majiteľa 155 rokov stará krčma na krásnom írskom ostrove hľadá nového majiteľa
Ostrov Achill, Írsko
Foto: Luca Fabbian, Shutterstock

2025-04-06

  • Drive
  • Drive-tip
  • 155 rokov stará krčma na krásnom írskom ostrove hľadá nového majiteľa

155 rokov stará krčma na krásnom írskom ostrove hľadá nového majiteľa

Írska divoká krajina a zelené pobrežie stoja za turistickú návštevu, nehovoriac o skvelých írskych nápojoch. A ak spojíte tieto dve veci, nemôžete urobiť nič lepšie, ako navštíviť ostrov Achill. Historická krčma na západnom pobreží kontinentu teraz hľadá nového majiteľa, ktorý by pokračoval v jej dedičstve.

Ostrov Achill, ktorý sa nachádza pri severozápadnom pobreží Írska, približne 2 hodiny od Galway, je rajom pre milovníkov prírody. Ostrov má všetko, čo je skutočne írske: strmé útesy, divoké pláže, skvelé turistické chodníky a v neposlednom rade historické hostince. Bar McLoughlin's, ktorý funguje už poldruha storočia, sa nachádza priamo v ústí ostrova, neďaleko mosta na Achill.

Prečítajte si aj: Írsko - krajina, kde sa zrodil Halloween

Image
Ostrov Achill, Írsko
Foto: Aloneontheroad, Shutterstock

Krčmu založili pred 155 rokmi McLoughlinovci a v súčasnosti ju vedie Joseph McLoughlin, štvrtá generácia rodiny, ktorá drží túto štafetu. Prezývku Josie prevzal po svojom otcovi pred 43 rokmi a teraz hľadá nového majiteľa, ktorý by prevádzku prevzal.

Image
Pláž Keem, ostrov Achill, Írsko
Foto: RJ10px, Shutterstock
Je tu jedna, ale o to dôležitejšia podmienka: budúci podnikateľ musí niesť priezvisko McLaughlin.

„Aj keď hľadáme kupca mimo rodiny, jednoducho by mi zlomilo srdce, keby naše meno zapadlo do zabudnutia. Meno McLoughlin je veľmi úzko spojené s históriou tejto krčmy. Pre mňa bolo posledných 50 rokov určujúcich a bol by som rád, keby tento odkaz pokračoval potomok McLoughlinovcov. Ak by som mohol zaručiť, že meno McLaughlin bude nad dverami tejto krčmy aj o 155 rokov, zomrel by som ako šťastný človek"

– citoval Josepha Time Out.

Josie a jej partnerka Jackie majú teda pred sebou vzrušujúcu misiu a prekvapivo im pri jej realizácii pomáha spoločnosť Heineken. Ako? Vzhľadom na obrovský počet írskych emigrantov v 20. storočí sa spoločnosť rozhodla spustiť plagátové kampane a reklamy v mestách s veľkým počtom írskych obyvateľov – vrátane New Yorku, Bostonu, Sydney, Aucklandu a Buenos Aires.

Prečítajte si aj: ČO MUSÍTE VIDIEŤ V DUBLINE

Marketingová kampaň však nie je všetko. Spoločnosť Heineken zároveň finančne pomáha svojmu budúcemu majiteľovi „balíkom dedičstva“, ako aj poskytuje mentoring, investičné poradenstvo a podnikateľskú podporu McLaughlinovcom, ktorí by pokračovali v príbehu Josie.

Projekt McLaughlinovcov je súčasťou väčšej kampane „For the Love of Pubs“ (Z lásky k pubom), ktorej cieľom je podporiť zachovanie írskeho pubového dedičstva a pubovej kultúry.

Írske puby sú živými pripomienkami minulosti, miestami, kde sa stretáva smiech, hudba a bratstvo. Dnes je, žiaľ, budúcnosť mnohých miest neistá a my cítime, že je našou povinnosťou ukázať ďalšej generácii majiteľov pubov nielen to, ako viesť podnik, ale aj ako zachovať kultúrne dedičstvo“, povedal Mark Noble, marketingový manažér spoločnosti Heineken v Írsku.

Mohlo by vás zaujímať: ​Jedna z najzvláštnejších írskych atrakcií, o ktorej takmer nikto nepočul

Sledujte nás na našich sociálnych sieťach, aby vám neunikol ten najaktuálnejší obsah: pod názvom Drive Slovensko sme aj na TikToku , Instagrame , YouTube a Facebooku !