2024-01-30
Reťazce rýchleho občerstvenia útočia na menšie slovenské mestá
McDonald's, aktuálny líder na slovenskom trhu rýchleho občerstvenia, plánuje rozšíriť svoju sieť o ďalšie pobočky. So 43 existujúcimi reštauráciami, z ktorých približne tretina sa nachádza v Bratislave, zaznamenal reťazec v roku 2022 značný nárast zisku na rekordných 10,17 miliónov eur. Hovorkyňa spoločnosti, potvrdila, že v roku 2024 plánujú otvoriť 5-6 nových reštaurácií, prednostne v mestách s menej ako 20 tisíc obyvateľmi a blízko hlavných dopravných tepien.

Foto: unsplash
Burger King, ktorý sa vrátil na Slovensko v roku 2018, zaznamenal pozitívne prijatie na trhu, a to napriek tomu, že zatiaľ otvoril len niekoľko reštaurácií vo väčších mestách a okolí. Jiří Vlach, regionálny manažér značky, oznámil, že sú v rokovaniach o otvorení ďalších pobočiek, ale konkrétne detaily zatiaľ nie sú zverejnené. Burger King tiež avizuje príchod unikátnych produktov na slovenský trh.

Foto: unsplash
KFC, s desiatimi reštauráciami na Slovensku, má v pláne rozšíriť svoju sieť do ďalších miest, vrátane Banskej Bystrice a Popradu. Táto expanzia ukazuje na stabilný záujem o americký štýl rýchleho občerstvenia a naznačuje, že slovenský trh ešte svoj hlad po nezdravom jedle nenasýtil.
Najnovším prírastkom, do sveta rýchleho občerstvenia, na Slovensku je americká značka Five Guys. Tento reťazec získal licenciu na prevádzku v strednej a východnej Európe, vrátane Slovenska. S cenami okolo 12 eur za hamburger a 5,5 eura za malú porciu hranolčekov, Five Guys cieli na prémiový segment trhu.

Foto: Five Guys
Zdá sa, že amerikanizácia gastronávykov ešte nenašla svoj vrchol. Hoci sa na trhu ponúka dostatok možností bežných reštaurácií aj konceptov pestrých jedál vrátane reštaurácií ako je Fresh Corner, v najbližšom období budú na Slovensku napriek tomu vyrastať fastfoodové reštaurácie ako huby po daždi.
Sledujte aj naše profily na sociálnych sieťach, aby ste neprišli o žiadne novinky:
Pod menom Drive Slovensko nás nájdete na TikToku, Instagrame, YouTube aj Facebooku.

Foto: Pixabay