2024-01-19
Môže byť výhodnejšie, ak si ubytovanie rezervujete cez mobil
Hoci väčšina ľudí dobre pozná Booking, už menej ľudí vie o tom, že stránky Agoda a Priceline, patriace pod materskú spoločnosť Booking Holdings, ponúkajú ubytovanie často oveľa lacnejšie ako ich veľký brat. Z prieskumu napríklad vyplýva, že Agoda ponúkla v 34 percentách prípadov najlepšiu cenu, za ňou nasledoval Priceline s 23 percentami a na treťom mieste sa umiestnila mobilná verzia stránky Booking so 16 percentami.
Agoda bola schopná ponúknuť najlacnejšie ubytovanie v Ázii: tam v takmer 48 percentách vyhľadávaní ubytovania ponúkla najprijateľnejšie ceny pre zákazníka, zatiaľ čo pre Európu bol tento pomer 38 percent. Tým pádom Agoda dokázala na kontinente poraziť Booking len o pár percent – druhá menovaná spoločnosť mala v ponuke najvýhodnejšie ceny vo viac ako 40 percentách prípadov. Vyplýva to z výsledkov, ktoré uviedlo CNBC.
I KEĎ SÚ ROZDIELY MEDZI JEDNOTLIVÝMI PLATFORMAMI EVIDENTNÉ, NEMENEJ DÔLEŽITÉ JE SI VŠAK UVEDOMIŤ AJ ROZDIEL MEDZI MOBILNOU A KLASICKOU PC-VERZIOU BOOKINGU, KEĎŽE TO DRUHÉ VÁM PRAVDEPODOBNE PONÚNE UBYTOVANIE ZA VYŠŠIU CENU AKO MOBILNÁ APLIKÁCIA TEJ ISTEJ STRÁNKY.
„Mimochodom, tento jav je možné pozorovať nielen u Bookingu, no práve v jeho prípade sa zistil najväčší cenový rozdiel medzi počítačovou a mobilnou verziou,"
– vyjadril sa k výsledkom Justin Albertynas, generálny riaditeľ RatePunku.

Foto: Unsplash
Príčina tohto javu je pritom úplne jednoduchá, prevádzka webových stránok je drahšia ako prevádzka aplikácií.
Kým v prvom prípade sa musí platiť napríklad za reklamy od Googlu a zakaždým súťažiť o kľúčové slová pre vyhľadávače, a teda aj o zákazníkov, je oveľa jednoduchšie si udržať používateľov cez aplikácie.
Booking tak pracuje s tromi rôznymi spôsobmi cenotvorby. Najvyššie ceny vyskočia na stolových počítačoch. V mobilnom prehliadači a v aplikácii pre smartfón nakúpite v inej, no zhruba podobnej cenovej kategórii – v 20 percentách prípadov boli však v aplikácii uvedené výhodnejšie ceny ubytovania ako v mobilnom prehliadači.
Je zaujímavé, že v Spojených štátoch je situácia úplne iná, keďže podľa výsledkov sa tu namiesto Bookingu najviac oplatí spoliehať na Priceline. Priceline ponúkala nižšie ceny takmer v polovici prípadov (48,5 %), pričom Booking sa ukázal ako najlepšia voľba v 26 percentách a Agoda len v 13 percentách vyhľadávaní.
Albertynas tvrdí, že sa to ale môže zmeniť v roku 2024, keďže medzi primárne plány firmy patrí expanzia v Amerike. Napríklad v prípade New Yorku disponuje najlepšími ponukami Booking, v Miami a Los Angeles vedie Priceline a v prípade dovolenky v Honolulu sa oplatí surfovať na stránke Expedie.

Foto: Unsplash
Hotels.com – Maledivy a Mexiko
Booking.com – Taliansko
Agoda – Japonsko, Thajsko, Malajzia, Austrália
Priceline – Francúzsko
Expedia – Brazília
ZenHotels – Španielsko
Sledujte aj naše profily na sociálnych sieťach, aby ste neprišli o žiadne novinky:
Pod menom Drive Slovensko nás nájdete na TikToku, Instagrame, YouTube aj Facebooku.